Ariana FC
1-1 mot Vinberg räckte inte utan Falkenbergs FF slutade trea. FFF tappade kvalplatsen i sista matchen.

FFF behövde vinna mot bottenlaget Vinbergs IF i sista matchen för att nå kvalplatsen. Men så blev det tyvärr inte. Matchen slutade 1-1 efter att Vinberg tagit ledningen i 65:e minuten och Agnes Juraskovic kvitterat fem minuter senare. Det räckte inte för att bli tvåa utan säsongen är därmed slut för FFF.

– Ja, vad säger man egentligen? Det är tungt, en stor besvikelse just nu. Men faktiskt inte helt oväntat, tyvärr. Vi har gjort så många bra matcher detta år och damlagets utveckling har varit enormt positiv under säsongen. Grejen är att i det här skedet på säsongen när allt ska avgöras så krävs det så mycket mer än bara skicklighet och det är en diskussion för en annan gång. Jag är väldigt nöjd med lagets utveckling och den fotbollen vi spelar och det ger mig hopp om framtiden för damlaget till nästa säsong, säger huvudtränare Robin Östlind.