Ariana FC
FFF vann derbyt mot Vinbergs IF med 4-0 efter att ha lett med 2-0 redan efter fem minuters spel. Målen gjordes av Matilda Larsson, Oliwia Berg, Ella Wederbrand och Klara Helgesson.

Matchen blåstes igång fem minuter före utsatt tid – och FFF-spelarna var definitivt vakna. I tredje minuten gjorde Matilda Larsson, som förra säsongen var lagkapten för Vinbergs IF, 1-0 och två minuter senare gjorde Oliwia Berg 2-0 efter hörna från Ella Wederbrand. I början av andra halvlek blev Wederbrand, som även hon spelade i Vinbergs IF ifjol, själv målskytt. I 59:e minuten fastställde Klara Helgesson slutresultatet till 4-0. Frida Larsson höll nollan och FFF inkasserade en komfortabel derbyseger inför 270 åskådare på Falcon Alkoholfri Arena.

– Det blev en skön seger mot Vinberg och efter en rivstart från vår sida och 2-0 efter fem minuter så kontrollerade vi matchen. Första halvlek var riktigt bra från vår sida och efter både 3-0 och 4-0 i början på andra halvlek så kunde vi ta med oss tre nya poäng och blicka framåt mot söndagens match, säger huvudtränare Robin Östlind.

På söndag väntar nämligen en ny hemmamatch, denna gång mot IF Norvalla.