Lilla Träslövs FF
Imorgon beger sig FFF till Lindängen i Malmö för bortamöte mot BK Olympic, med matchstart 16.00.

”Chrisse” har bra koll på tolfteplacerade BK Olympic, som har ex-FFF:arna Mergim Laci och Lorik Ademi i truppen.
– Jag vet ganska mycket om dem. Det är ett lag som började säsongen lite svagare. De har skruvat upp det och blivit lite mer cyniska i sitt sätt att spela. De kan stå lågt och kompakt med en fembackslinje. Om det är en trea eller fyra framför har varit lite olika. Vi har en tanke på vad de kommer göra mot oss och har förberett oss för det. Det är absolut en utmaning där nere. Att vi vågar göra det vi vill och gör det med en kvalité och hastighet som blir svår för dem att hantera är absolut viktigt, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– Alla matcher spelas på olika sätt och denna match har vi en plan för. Det handlar om att komma ut med mod, självförtroende och attityd direkt från start och verkligen visa varför vi leder serien just nu. Vi ska inse vad de är bra på och samtidigt utnyttja de svagheter som finns, för de finns absolut.

Det har inte blivit någon vinst vid de två tidigare matcherna borta mot BK Olympic. Blir det tredje gången gillt?
– Förhoppningsvis. Vi är i bra form och hade en bra insats senast mot Rosengård där vi såg väldigt kompakta och homogena ut och gjorde ett gediget försvarsjobb över hela planen. Vi mötte ett tufft Rosengård som var kompakta och bra försvarsmässigt. Det gjorde det svårt att skapa de klara lägena tillräckligt ofta men vi gjorde det så pass mycket att vi välförtjänt vann matchen och höll nollan. Det handlar om att börja med de aktionerna defensivt och även ha en frejdighet, optimism och rörlighet som gör det väldigt jobbigt för Olympic att hantera oss.
”Leo” fick en rejäl boost i veckan med landslagsdebuten!
– Absolut. Han har kommit tillbaka och tränat två pass. ”Leo” kommer alltid med ett engagemang, inlevelse i träningarna och jobbar alltid hårt för laget. Han känns hungrig och sugen på att spela match. Många är redo i truppen. Det är många som gjorde bra inhopp senast och stampar på dörren. Det är härligt att den konkurrensen är skarp och att många visar att de vill bidrar till laget, säger Christoffer Andersson, som fortsatt inte kan använda sig av skadade Gabriel Johansson.

Truppen mot BK Olympic:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Vincent Bodiroza
Leonardo Farah Shahin
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson
Melwin Kocanovic

YWP rullar supporterbuss till matchen och det finns gott om platser kvar. Häng med och stötta laget till tre viktiga poäng!