Lilla Träslövs FF
Fredagskväll och toppmöte! Kan det bli bättre? Imorgon åker FFF till Lund för en intressant match mot Lunds BK.

Noel Hansson gjorde ett vackert nickmål mot Tvååkers IF i derbyt senast.
– Det var en hörna av Oskar som satt på skallen. Jag får säga att det var ett av mina finare mål i karriären, säger mittbacksklippan.
Nu ställs han mot sina tidigare lagkamrater i Lunds BK.
– Jag tror att det blir en bra match. Det är två bra lag som möts och vill spela sitt spel. Det blir säkert en spännande match. Det är lite speciellt fortfarande för mig att möta Lund. Det är extra kul. Vi har revanschlusta sen senast här hemma, säger 24-åringen.
I och med att det är ett toppmöte hade det suttit väldigt fint med tre pinnar, menar Noel Hansson.
– Det är viktigt att vinna imorgon. Alla matcher är viktiga även om denna känns lite extra viktig. Det är två lag som kommer att gå för att vinna. Inga kommer hålla tillbaka. Ofta blir det fasta situationer som avgör sådana här matcher. Förhoppningsvis blir det en sådan som avgör för oss, säger skåningen från Klågerup.
Han ger sin egen säsong väl godkänt så här långt.
– Det känns bra. Det har känts bra hela säsongen.
Noel Hansson trivs ypperligt i Falkenbergs FF.
– Det är roligt att spela här. Det är lite extra roligt med mer publik på läktarna än innan. Jag kan tänka mig att det blir mycket folk imorgon. De har lovat fri entré också så det kan bli mycket folk, säger han.

FFF har inlett höstsäsongen med två raka segrar och nollor i seriespelet. Gulvitt har nu laddat om inför morgondagens toppfajt.
– Det är en go match att ladda till. Motivationsmässigt är det inga problem. Man behöver inte göra något extra för att grabbarna ska känna att det blir en go match att spela. Som vanligt har vi förberett oss taktiskt. Grunderna är det viktigaste, att vi är noggranna och har en arbetsinsats i oss där det verkligen sprudlar. Vi behöver verkligen våga göra vår grej med bollen och vara aktiva. Det är en härlig match och vi har en goa känslor från bortamatcher mot Lunds BK. Det är bara ut och göra det igen, säger Christoffer Andersson.
FFF har tio nollor på 17 matcher och har varit svåra att skapa lägen mot på sistone.
– Ja, absolut. Grunderna i det defensiva spelet sitter väldigt bra. Sedan finns det situationer som alltid kan göras bättre, men vi har ett tillvägagångssätt i eget straffområde och runt egen box som fungerar. Grabbarna gör ett stort jobb i defensiven. Det börjar där uppe med anfallarnas arbete. Både ”Leo”, Aguda och även andra som har kommit in har jobbat stenhårt för att laget ska må bra. Har vi spelare där framme som inte är villiga att göra jobbet blir det jobbigare situationer för backlinjen och mittfältarna. Lagarbetet fungerar väldigt bra. Alla förstår vikten av att vi gör detta tillsammans. Det är något som vi trycker på väldigt mycket, säger ”Chrisse”.

FFF har revanschlusta från förlusten mot Lunds BK i slutminuterna på hemmaplan.
– Det var en jämn och ganska välspelad toppfajt. Vi kanske inte prickade rätt i allt fullt ut men det kunde svängt åt båda håll. Nu svängde den till deras fördel. Efter ett inlägg fick de in ett vådaskott i nättaket. Nu är det en ny match. Självklart är vi sugna på att ta en trea och visa att det var en engångsföreteelse. Vi har fokuserat mycket på vårt eget och även pratat om saker i Lunds uppträdande som kan bli viktigt i matchen imorgon, säger huvudtränaren.
Han gläds åt att det kommer många gulvita supportrar till studentstaden imorgon.
– Det är alltid kul att det kommer halsdukar och tröjor med gula färger på bortamatcherna. Vi älskar att supportrarna kommer och stöttar oss så det är skitkul att många vill komma och se den här matchen. Det gillar vi.

Oliver Silverholt är fit for fight och med i truppen för första gången i seriesammanhang.

Truppen:
Anton Andersson