Klockan 12.15 imorgon möter Falkenbergs FF Tvååkers IF i en träningsmatch på Kristineslätt. Det blir också Tobias Karlssons och Christoffer Carlssons första match för säsongen. Målet vaktas av Nadeem Omar.

– Jag förväntar mig att vi utvecklas lite hela tiden. Vi lägger en fysisk belastning för att kunna ha så många aktioner i hög hastighet som möjligt. Ska man klara det krävs det att man tränar tufft, återhämtar sig och sen på’t igen. Alla har olika ingångsvärden, därav får vi styra speltid utifrån det, säger Christoffer Andersson.
Han har bra koll på Tvååkers IF sen tidigare.
– De har gjort det väldigt bra i division 1 och spelar med tufft närkampsspel. De kan vara raka i sitt spel men kan också variera sitt passningsspel. Vi kommer få spänna musklerna rejält. Det blir en bra fight mot en seriekollega, säger huvudtränaren.

Han är nöjd med träningsveckan som varit.
– Den har varit bra. Vi hade tuffa träningar i måndags och tisdags. Igår körde vi mycket helhet i vårt spel, med offensiv och defensiv. Idag handlade det mer om förberedelser. Vi försöker förbereda spelarna varje vecka för hur vi vill lira. Det handlar om ständig utveckling med och utan boll och alla olika moment i spelet, säger Christoffer Andersson.
Han har haft individuella samtal med ett tiotal spelare under veckan och kommer beta av resten av truppen nästa vecka.
– Det har varit superbra möten. Det är mest för att lära känna dem lite djupare på andra sätt än det jag ser på planen. Det tar tid att få en färdig bild av vad spelare behärskar. Jag kommer testa olika spelare i olika positioner och se var de passar bäst utifrån hur jag ser på fotboll. Jag vill lära känna gruppen bättre.

Robin Hofsö och Carl Martinsson är sjuka och Godwin Aguda vilar imorgon efter en smäll mot huvudet under dagens träning. Tim Erlandsson vilar också på grund av en känning. Nadeem Omar kommer att vakta målet imorgon och backas upp av junioren Jakub Sutowicz.
– Det blir spännande att se Nadeem i mål. Tim fick stå första matchen och nu får Nadeem stå den andra. Tobias Karlsson och Christoffer Carlsson är tillbaka och kommer få speltid, säger Christoffer Andersson.

Truppen består av följande spelare:
1. Jakub Sutowicz (mv)
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
15. Rasmus Fridolf
16. Nadeem Omar (mv)
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
22. Adam Eriksson
28. Melker Nilsson
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson
99. Elliot Hintsa

Avspark klockan 12.15 på Kristineslätt. Kan du inte vara på plats så sänds matchen via HN.