Laholms FK
Under lördagen spelade Falkenbergs FF årets andra träningsmatch. Mötet med serierivalen Tvååkers IF på Kristineslätt slutade 1-1 sedan Oliver Hintsa kvitterat på ett snyggt sätt i andra halvlek.

Efter knappt tio minuters spel hade Oliver Hintsa ett bra läge, men bollen smet via touch utanför vänstra stolpen. Oskar Christiansson var nära att peta in bollen, men nådde inte riktigt fram. Efter 20 minuter kom säsongsdebuterande målvakten Nadeem Omar ut bra och avstyrde ett TIF-läge. Efter 35 minuter tog gästerna ledningen. Nadeem Omar gjorde en bra räddning på det första skottet, men Johan Persson höll sig framme och prickade in returen. I anfallet efter fick Wilhelm Ärlig en stor kvitteringschans, men nyförvärvet sköt över från bra position inne i boxen. Tvååkers IF var snäppet vassare i första halvlek och FFF kämpade med att få till ett ordnat spel.

I halvtid kom Christoffer Carlsson och Tim Stålheden in istället för Adam Eriksson och Tobias Karlsson. Umar Bala Muhammed tog då klivet ner och spelade vänsterback. En bit in i halvleken byttes unga duon Melker Larsson och Lucas Sibelius in. FFF arbetade sig in i matchen mer och mer och fick ett större bollinnehav. I 68:e minuten kom belöningen i form av en fin kvittering. Pigge Oliver Hintsa höll sig framme och sköt påpassligt in bollen via stolpen. Det var också FFF:s första mål för säsongen.

Sedan kom också Rasmus Fridolf och Elliot Hintsa in på plan. FFF hade ett par intressanta omställningslägen under slutkvarten som laget inte kunde utnyttja fullt ut. Drabbningen slutade 1-1. Det var en match där FFF gjorde en sämre första halvlek och en bättre andra halvlek. Oliver Hintsa är glad över att han lyckades måla mot sin förra klubb.
– Det är alltid kul att göra mål och hjälpa laget. Förra året tog det lite tid för första målet så extra skönt att få göra det redan nu, säger den nyblivne 21-åringen.
Vad säger han då om lagets prestation?
– Insatsen var blandad! I första halvlek var vi inte alls med i matchen och Tvååker fick styra och ställa för mycket. I andra halvlek så var det vi som styrde matchbilden. Min egen insats kändes helt okej. Det finns saker att jobba på men det var bara andra matchen på säsongen så det finns tid, säger Oliver Hintsa.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – Linus Borgström, Gabriel Johansson, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Melker Nilsson, Linus Dahl – Wilhelm Ärlig, Oliver Hintsa, Umar Bala Muhammed – Oskar Christiansson.
Avbytare: Jakub Sutowicz, Tim Stålheden, Rasmus Fridolf, Lucas Sibelius, Melker Larsson, Elliot Hintsa, Christoffer Carlsson.