BK Astrio
Mittfältaren Pontus Carlsson och FFF har gemensamt kommit överens om att avbryta lånet i förtid. Detta då 19-åringen är i behov av mer regelbunden speltid.

Pontus Carlsson kom till FFF i slutet av mars och tillbringade drygt tre månader i klubben. Han lyckades dock inte ta en ordinarie plats utan fick nöja sig med nio inhopp för Gulvitt i Ettan Södra.
– Pontus har kämpat på bra och visat att han har en intressant potential. Samtidigt är han en ung spelare som behöver spela matcher. När vi summerade de månader som han varit hos oss och samtidigt pratade om möjligheterna inför hösten så var vi överens om att det bästa för alla parter är att avsluta lånet. Vi tackar Pontus för hans tid hos oss och önskar honom lycka till framöver, säger FFF:s sportchef David Svensson.