BK Astrio
FFF låg länge under borta mot IFK Fjärås men Gulvitt lyckades vända på steken under slutkvarten. Matchvinnare blev nyförvärvet Ella Wederbrand, 17.

– Vi startade matchen bra och hade ett stort spelövertag i inledningen. Känslan var att vi skulle ta ledningen men istället gjorde Fjärås 1-0 på en av deras första chanser. Efter det blev vi lite passiva fram till paus, säger huvudtränare Robin Östlind.

FFF jobbade sig in i matchen i andra halvlek och fick till en kvittering i 77:e minuten genom Ella Wederbrand. Sju minuter senare prickade 17-åringen också in 2-1, vilket även blev slutresultatet. FFF tog en ny skön seger.
– I andra halvlek så fick vi till spelet bättre. Vi tryckte ner Fjärås ordentligt och till slut så orkade de inte stå emot längre. Vi lyckades vända matchen till seger och ta tre nya poäng, säger Robin Östlind.

FFF återfinns nu på fjärde plats i tabellen. Härnäst väntar derby hemma mot Vinbergs IF den 24 juni.