Lilla Träslövs FF
Falkenbergs FF höll nollan för elfte gången på 18 matcher och slog tillbaka Lunds BK med 1-0 i toppmötet efter segermål av Melker Nilsson.

FFF gjorde en fin första halvlek och ledningsmålet i 23:e minuten kom inte oväntat. Godwin Aguda touchade bollen och Melker Nilsson flög fram. ”Melle” blev fri med målvakten Lamin Sarr och avslutet var distinkt. FFF var i ledning. Gulvitt kunde ha lett med 2-0, men Leonardo Farah Shahin lyckades inte förvalta sitt friläge några få minuter före pausvilan.

I andra halvlek hände det inte lika mycket. Men Lunds BK var samtidigt inte nära att kvittera. Hemmalaget hade endast ett skott på mål under matchen och det var en nick som Anton Andersson inte hade några problem att rädda. FFF stod för en solid försvarsinsats och vann toppmötet med 1-0. Gulvitt, som bytte in Hugo Tilly, Lucas Sibelius och seriedebuterande Oliver Silverholt i andra halvlek, är alltjämt väldigt svåra att göra mål på.

– Jag tycker att vi gjorde en helt okej första halvlek där vi skapade ett antal lägen och var stabila defensivt. I andra halvlek blev vi tillbakatryckta och blev lite fega med bollen men städade undan deras lägen bra. Det var en riktigt skön vinst och känslan i laget är bra, säger Melker Nilsson.
”Melles” mål var hans första för säsongen och första sedan i september förra året. Det kom lägligt.
– Det var riktigt skönt att göra mål igen och speciellt i denna match, säger mittfältaren.