Ariana FC
FFF spelade idag 1-1 mot Varbergs GIF i en match där alla tillgängliga spelare fick speltid. FFF:s mål gjordes av Leonardo Farah Shahin, på pass från Oskar Lindberg.

FFF hade en chans direkt i inledningen av matchen. Lucas Sibelius skott gick utanför. Det var annars en ganska svag första halvlek från Gulvitt, där gästerna också tog ledningen efter 36 minuter. 0-1 kom efter ett skott från Mohanad Saed från straffområdeslinjen, vid Antons vänstra stolpe. Det var nära 1-1 i 45:e minuten när Godwin Aguda avslutade från nära håll efter inlägg från Oliver Silverholt, som gjorde en pigg debut, men målvakten räddade.

FFF hade en bra inledning på andra halvlek och gjorde mål direkt men Isaac Shears blev avblåst för sin glidtackling mot målvakten vid assisten. Kvitteringen kom istället efter 57 minuter. ”Leo” rakade snyggt in bollen efter assist från Oskar Lindberg. I 88:e minuten fick FFF något så ovanligt som en straff sedan Rasmus Andersson fällts. ”Leo” klev fram och sköt i ribban. Slutresultatet blev 1-1 – efter en bättre gulvit andra halvlek.

– En blandad insats får jag ändå säga men vi kom alla upp i intensiteten och löpmeterna som vi ville ha idag. Kvaliteten svängde lite fram och tillbaka men vi såg ändå prov på hur fint vi kan spela och skapa målchanser när vi är noggranna, säger Leonardo Farah Shahin, som säger så här om sitt mål:

– Det började med en bollvinst av Rasmus vid mittplan. Bollen kom till mig och jag drev ett par steg innan jag lade ut den till Oskar på högerkanten som gjorde det riktigt bra. Han lade den tillbaka till mig, snett bakåt i boxen, och då var det bara att placera in den i borte, säger anfallaren.