Lilla Träslövs FF
När Rasmus Andersson tryckte in det förlösande ledningsmålet i 84:e minuten trodde många att FFF skulle knipa sjätte raka segern. Onsala BK ville annorlunda och kvitterade fem minuter senare. Även denna gång slutade mötet lagen emellan oavgjort.

FFF kom ut till matchen med bättre go och energi än senast och hade en del bra anfall. Närmast ett ledningsmål var Godwin Aguda men Isac Iserö gjorde en vass räddning på friläget. Onsala BK lyckades bara åstadkomma ett skott som gick över offensivt. FFF hade svårt att få fart på grejerna i andra halvlek och Gulvitt gjorde en rad byten. Remo Gotfredsen Grgic kom in i 56:e minuten och sedan gjorde FFF ett trippelbyte med 20 minuter kvar av ordinarie tid. Då äntrade Hugo Tilly, Rasmus Andersson och Melker Larsson banan. I 84:e minuten var det Edvin Christianssons tur att bytas in. Direkt efter kom FFF:s förlösande ledningsmål. Hugo Tilly stod för en fin aktion och serverade Rasmus Andersson, som distinkt skickade in ledningsmålet och firade framför klacken. Dessvärre blev inte glädjen långvarig. Alfons Nygaard prickade in kvitteringen i 89:e minuten efter mindre bra försvarsagerande från FFF:s sida. Återigen blev det ett kryss mot Onsala BK. Det ska nämnas att Anton Andersson också gjorde två bra räddningar i andra halvlek.

Christoffer Andersson är ganska nöjd med första halvlek.
– Vi startade matchen bra och hade ett bra press-spel. Vi såg ut som ett lag och kom till sista tredjedelen mycket. Vi skapade många hörnor och situationer i deras straffområdet. Vi skapade lite för få klara målchanser. Vi var inte tillräckligt skarpa för att skapa fler solklara chanser, säger han.
Andra halvlek är ”Chrisse” minst sagt mindre tillfreds med.
– I andra halvlek tappade vi rytmen. Vi gjorde förändringar efterhand med byten och positionsförändringar. Nils gick in som mittback för att få en vänsterfotad mittback som kunde ta fram bollar och slå skärande bollar i djupled och diagonala passningar. Vi ville balansera laget lite offensivare. Vi spelade inte matchen på samma sätt i andra halvlek. Vi var lite slarvigare och inte lika metodiska. Vi tröttnade lite i press-spelet och tappade rytmen helt enkelt, säger huvudtränaren och fortsätter:
– Vi gjorde en del förändringar till för att få in energi och power. Det ledde i slutändan till Hugos genombrott och inspel till Rasmus som blev ett ledningsmål. Sedan var det en fas med ett inkast som de alldeles för lätt fick kasta till bortre mittback. De vände ner på oss och spelade tillbaka in centralt. Vi var lite slarviga med hemjobbet och positioner och sedan var det väldigt dåligt försvarsspel vid kvitteringen. Vi prioriterade lite fel vilket ledde till en fri yta och ett avslut i en position där vi inte vill att det ska ske.

FFF har fått med sig fyra poäng på de senaste två matcherna, men är inte nöjt med prestationerna.
– Det har varit två matcher där vi inte gjort tillräckligt bra ifrån oss. Första halvlek idag tycker jag var bra nog. Det skulle lett till fler målchanser. Andra halvlek idag och förra matchen var inte bra not. Det är viktigt att laget och alla individer tar sig i kragen och inse att det är många matcher kvar av säsongen. Jobbet måste göras. Vi kan inte tro att det inte går att gasa vidare. Man måste gasa in i slutändan i en sådan här serie. Det är det absolut viktigaste, säger ”Chrisse”.

Några pigga inhopp fick vi ändå se?
– Absolut. Det blev poäng till Hugo på sin aktion och Rasmus kom med sin löpkraft och sina skärande löp. Jag är inte nöjd med andra halvlek. Det blev ostrukturerat efterhand. Vi kunde inte fortsätta den metodik som vi startade matchen med i 90 minuter plus tillägg. Kan man göra det kan man nöta ner en motståndare och få dem att trösta. De fick alldeles för mycket luft och fick chanser i slutet av matcherna när vi inte klarade hålla oss så intakta som i första halvlek.
Tycker du någon spelare stack ut i positiv bemärkelse?
– Jag tycker att Godwin Aguda började matchen väldigt starkt och intensivt. Han är fantastisk i press-spelet och med sin arbetsinsats. Han gör väldigt mycket nytta för laget. Godwin ska jobba vidare med sina sista bollar in i straffområdet och sista tekniska aktioner. Där finns lite mer att ge, säger Christoffer Andersson.

Nu laddar vi om inför Norrby borta om en dryg vecka!