Ariana FC
Bortamatchen mot Getinge IF blev tuff och FFF hamnade i underläge i första halvlek. FFF kunde dock vända på steken och åka ifrån Getinge IP med tre nya poäng i bagaget.

Getinge IF tog ledningen tidigt men Klara Helgesson hann fixa en kvittering innan första halvlek var över. I andra halvlek prickade Emma Larsson in det 2-1-mål som skulle visa sig bli segermålet. Frida Larsson, som bar lagkaptensbindeln ikväll, höll målet fritt från påhälsning i andra halvek och FFF inkasserade en ny trepoängare i sista matchen innan det månadslånga sommaruppehållet.

– Vi fick sämsta tänkbara starten och på avspark mer eller mindre gjorde Getinge 1-0 och vi hamnade i obalans under hela första halvlek. Även om vi lyckades kvittera innan paus så var första halvlek inte bra från vår sida. I andra halvlek höjde vi tempot rejält och vi skapade mängder av chanser men Getinge hade en väldigt duktig målvakt men till slut gjorde vi 2-1 och kunde åka hem med tre nya poäng. Nu kan vi ta välförtjänt semester och under våren har samtliga spelare i vår trupp spelat i division 3, inklusive 14-åriga Edit Andersson som anslöt till oss för en månad sedan och som igår mot Getinge fick göra sina första minuter i FFF-tröjan, säger huvudtränare Robin Östlind.