Lilla Träslövs FF
IF Böljan blev en tuffare nöt för FFF att knäcka än väntat. IF Böljan tog ledningen två gånger om och FFF fick nöja sig med kryss efter en insats som Gulvitt inte är tillfreds med.

Linnéa Segrén Bogolin gav gästerna ledningen i 25:e minuten. 13 minuter senare kvitterade Oliwia Berg. I 49:e minuten såg Emmy Selander till att IF Böljan återtog ledningen. FFF fick till slut in en kvittering i matchminut 78 och då var det återigen Oliwia Berg som slog till. Fler mål blev det inte utan lagen delade på poängen inför 427 åskådare i derbyt på Falcon Alkoholfri Arena.

– Vi gjorde ingen bra match idag! Första halvlek var nog en av årets sämsta och det lade grunden för resten av matchen. Även om vi skapade tillräckligt många målchanser under andra halvlek för att vinna matchen så hade inte det varit rättvist, för när vi har den här inställningen och spelar på det här sättet förtjänar vi inte att vinna några fotbollsmatcher, säger huvudtränare Robin Östlind.

FFF får chans till snabb revansch då det spelas en ny hemmamatch, då mot BK Astrio, klockan 15.00 på söndag.