Lilla Träslövs FF
FFF vann med 3-0 över J-Södra inför nästan 2 400 åskådare. Hugo Tilly blev tvåmålsskytt och Remo Gotfredsen Grgic gjorde den tredje fullträffen.

FFF tog ledningen efter ett vackert anfall i 26:e minuten. Godwin Aguda stod för ett utmärkt förarbete och lyfte in bollen till Hugo Tilly, som enkelt tryckte in 1-0. Det stod sig fram tills sista övertidsminuten i första halvlek. En Hugo Tilly, som stukat foten strax innan, fann nya krafter blixtsnabbt. Han fiskade upp en dålig hemåtpassning och var iskall när han blev helt fri med målvakten Alexander Eriksson. Plötsligt var anfallaren tvåmålsskytt och FFF var i 2-0-ledning efter en bra halvlek. I andra halvlek fortsatte Gulvitt att ha kontroll på matchen. 3-0-målet efter dryga timmen kom som ett brev på posten. Leonardo Farah Shahin vred och vände innan han serverade Remo Gotfredsen Grgic, som krutade in bollen. Det var Remos åttonde mål i Ettan Södra för säsongen och han är därmed i ensam ledning i interna skytteligan. I 70:e minuten byttes Oskar Lindberg in och senare äntrade även Rasmus Andersson, Lucas Sibelius, Nils Bertilsson och Edvin Christiansson planen. FFF, som hade bud på fler mål – bland annat ett avslut från Rasmus Andersson – vann med 3-0 och befäste serieledningen.

– Jag fick se mycket av det vi önskade innan. Vi hade en hel del trygghet i laget. Vi hade bättre kontroll på matchen. De skapade nästan ingenting. Vi höll nollan och hade bra forwardsarbete där uppe. Hugo gjorde två mål och ”Leo” gjorde ett gott arbete. Han var bra felvänd, jobbade stenhårt och gjorde assist. Det var bra insatser på många håll och kanter och ett stabilt Falkenbergs FF som gjorde en gedigen insats. Vi förtjänade med råge både nollan och tre poäng, summerar Christoffer Andersson.

14:e nollan nu!
– Ja, det är otroligt skönt. Vi är gedigna defensivt och i denna match hade vi en trygghet med bollen som var bättre. Det kanske var en lite trevande start, utifrån att det var rätt jämnt och inget lag tog kommandot fullständigt. Men vi gjorde ett superanfall fram till 1-0 och sedan fick vi 2-0 i sista minuten. Vi spelade av matchen väldigt bra. Vi hade bud på fler mål, med frilägen och andra bra chanser.

Hur skönt var det att få 2-0-målet precis innan paus?
– Det var en lite konstig situation. Hugo gick av och hade ont i foten. Jag tänkte att vi inte skulle göra något byte då det var en minut kvar. Vi skulle se hur det var med honom. Han kom in på plan och jag skrek till honom att han skulle ligga som nia och hindra spelvändningar, om han inte kunde springa. De slog en lös hemåtpass och han kunde springa jättebra. Friläge och kliniskt, 2-0. Det var otroligt skönt.

Han gladdes också åt Remos 3-0-mål.
– Det var verkligen skönt. Det var ett fint anfall, det också. Det var många bra aktioner av många spelare idag och en rättvis 3-0-vinst.
Var det en laginsats idag eller vill du framhäva någon spelare lite extra?
– Det är kul att vi fick till det offensiva spelet bättre. Vi hade bättre aktioner på offensiva spelare vilket ledde till fler vettiga anfall och att vi höll fast bollen och fick frisparkar där uppe. Det var nära att vi gjorde mål på en ytterzonsfrispark. När vi spelar förbi och upp på forwards är nummer ett att vi är duktiga på att hålla fast bollen. Jag tycker att rörelsefönstret på många spelare var mycket bättre och strukturen på laget offensivt var bättre.
Nästan 2 400 åskådare bevittnade matchen.
– Det var god stämning och en härlig höstmatch i fint väder! Det var en god insats från många håll och kanter, säger Christoffer Andersson.