BK Astrio
Det blev en komfortabel 4-0-seger hemma mot IF Norvalla efter mål av Klara Helgesson, Matilda Larsson, Ella Wederbrand och Emelie Bergbom.

FFF var det bättre laget matchen igenom. Efter 21 minuter spräckte Klara Helgesson IF Norvallas nolla. I minut 61 skickade Matilda Larsson in 2-0. Under de sista tio minuterna fyllde Ella Wederbrand och Emelie Bergbom på med varsin fullträff. FFF vann med 4-0 efter en fin insats.

– En stabil match från vår sida. Vi släppte inte till många målchanser bakåt och anfallsmässigt så ägde vi mycket boll och hade många fina anfall som resulterade i mängder av målchanser och fyra mål, säger huvudtränare Robin Östlind.

Tredjeplacerade FFF skuggar nu Frillesås FF och Stafsinge IF i tabelltoppen. Måndagen den 8 juli spelar Gulvitt sin sista match innan uppehållet. Då väntar Getinge IF på bortaplan.