Lilla Träslövs FF
Trots bara tolv spelare tillgängliga vann FFF med klara 4-1 mot IF Centern i Halmstad efter två mål av Agnes Juraskovic och ett vardera av Emma Larsson och Klara Helgesson.

IF Centern tog ledningen i tredje minuten men sedan var det FFF som dominerade matchen. Emma Larsson kvitterade i matchminut 18 och tre minuter in i andra halvlek fullbordade FFF vändningen efter mål av Agnes Juraskovic. Fyra minuter senare slog hon till på nytt och i 70:e minuten fastställde Klara Helgesson slutresultatet till 4-1. Mariam Zein, som är tillbaka från knäskada, gjorde en fin insats i målet och FFF gjorde överlag en bra prestation.

– Bortser man från första fem minuterna där vi släppte in ett mål så var det en väldigt stabil och bra insats vi gjorde idag och tre nya poäng. På måndag om en vecka väntar Frillesås FF vilket kommer bli en intressant match, säger huvudtränare Robin Östlind.
Hur starkt var det att vinna med 4-1 med bara tolv spelare tillgängliga?
– Förutsättningarna var inte på vår sida inför matchen idag men de tolv spelarna som åkte ner till Halmstad krigade och slet i 90 minuter och kan känna sig riktigt nöjda över dagens seger, säger Östlind