IF Centern
Falkenbergs FF slog tillbaka Kungsbacka City med 4-2 i DM-kvartsfinalen. Oskar Christiansson, Rasmus Fridolf, Kwame Kizito och Elliot Hintsa heter dagens målskyttar.

FFF tog ledningen tidigt efter en hörna. Oskar Christiansson höll sig framme och klackskarvade snyggt in bollen. FFF hade bud på betydligt fler mål. Bland annat så prickade Rasmus Fridolf ribban. Kungsbacka City hade inte mycket att säga till om. Men ställningen var ändå bara 1-0 efter 45 spelade minuter. Rasmus Fridolf sköt in 2-0 på ett snyggt sätt efter pausvilan. Hemmalaget stod för en tjusig och en för Nadeem Omar helt otagbar frisparksreducering där bollen gick stolpe in. Efter en omställning kunde Kwame Kizito panga in 3-1-bollen högt sedan han fått ett friläge framför mål. Elliot Hintsa nickskarvade elegant in 4-1 och segern var i hamn. Kungsbacka City reducerade på stopptid och slutresultatet skrevs till 4-2.

Oskar Christiansson kommenterar prestationen på Tingbergsvallen.
– Vi gjorde en okej insats. Vi styrde matchen i både första och andra halvlek. Jag tycker ändå att vi gjorde det bra och kämpade på i värmen. Vi var det bättre laget hela matchen. Sen gäller det att hålla fokus. Man ska inte gå in och underskatta motståndet. Vi vann med 4-2, så det var ändå helt okej.
Själv gjorde han FFF:s läckraste mål.
– Ja, det var en liten klack. Det var skönt att sätta dit den. Jag gjorde ett annat mål i DM där jag kurvade den lite, men jag rankar ändå detta som mitt bästa mål i år.
FFF är nu vidare till semifinal i DM.
– Det är kul och det är roligt att spela turneringar. Vi går för att vinna DM, så det är härligt att vara vidare, säger Oskar Christiansson.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – Melker Larsson, Jonatan Falk, Gabriel Johansson, Umar Bala Muhammed – Linus Dahl, Sewen Emilov – Rasmus Fridolf, Elliot Hintsa, Oskar Christiansson – Kwame Kizito
Ersättare: Gentrit Ibishi, William Borgryd, Serhat Akgün, Melker Svensson, Matthew Charit.