Ariana FC
Imorgon kväll tar FFF emot tabelltvåan Lunds BK på hemmaplan i en på förhand spännande toppfajt. Det är också den sista hemmamatchen innan sommaruppehållet.

Tränarteamet har i vanlig ordning koll på den kommande motståndaren.
– Lund spelar en blandning mellan kortpassningsspel och direkt spel. De har absolut sina styrkor. Främst har de en variation i sitt offensiva spel där de kan ställa frågor på lite olika sätt, vilket vi är förberedda på. Vi har pratat lite extra om Erik Zetterbergs passningsfot. Den vet vi om men vi har mött honom innan och har då haft stor framgång. Sedan har Lund en del buggar i sitt spel också som vi gärna vill utnyttja. Vi har en matchplan som vi alltid skruvar lite på men i grunden bygger den mycket på det vi har gjort hela tiden, säger Christoffer Andersson.

Han känner att grabbarna är väldigt redo för det som komma skall.
– Matchen kommer väldigt lägligt efter Olympic-matchen. Vi hade en bra seger på bortaplan och nu kommer det en hemmamatch där det är full laddning. Vi vill göra avtryck mot en seriekonkurrent och det är på hemmaplan. Jag vet att spelarna kommer vara laddade, redo och på hugget från start. Och det är det som det handlar om. När domaren blåser i pipan ska vi vara där vi vill vara och ta kommandot direkt både offensivt och defensivt, säger huvudtränaren.
”Chrisse” hoppas att det blir en bra publiksiffra imorgon.
– Dagen innan midsommar är det perfekt att komma hit och heja fram laget till en trepoängare!

Remo Gotfredsen Grgic missade matchen i Malmö senast till följd av en vristskada. Han är bättre och ingår i matchtruppen. Gabriel Johansson är tillbaka i träning men inte redo för match ännu. I Lunds BK är Kalle Larsson och Jakob Andersson avstängda.

Truppen mot Lunds BK:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Vincent Bodiroza
Leonardo Farah Shahin
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Pontus Carlsson
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Godwin Aguda
Gustav Lillienberg
Melker Larsson
Melwin Kocanovic

Inte säkrat din biljett än? Gör det HÄR!