Ariana FC
Vi avslutar vårsäsongen med ett härligt derby mot Tvååkers IF på Påskbergsvallen klockan 16.00 imorgon.

– Det blir en spännande avslutning på vårsäsongen. Vi har en möjlighet att göra en bra avslutning. Det är något vi har förberett oss på väl denna vecka, att komma till Påskbergsvallen och möta Tvååker i en inspirerande match. Det blir säkerligen en tajt match mellan två lag som verkligen vill vinna matchen. En viktig faktor är att vi är villiga att lägga den löpkraft som krävs och dessutom hålla en högre kvalité än Tvååker i olika delar av spelet, så att vi kan ta tre poäng, säger Christoffer Andersson.
Han tycker att Tvååkers IF har en hög högstanivå.
– Det finns kvalitéer, speed där framme och en del spelskicklighet centralt. De har gjort en del snygga distansskottsmål och grejer. Vi känner väl till Tvååker och vet hur de ser ut. Lagen kan varandra, då handlar det mer om att vilja ta möjligheten att påverka matchbilden individuellt och lagmässigt genom ett stort engagemang, mycket löpkraft och en vilja att vara delaktig och påverka matchen i rätt riktning.

Oliver Brynéus har varit vass i inledningen med sju fullträffar.
– Ja, han har speed och bra skott. Det finns kvalitéer i det laget, vilket det gör i alla lag. Det viktigaste för oss att fortsätta vara det homogena lag som vi är – som tillsammans alltid via samarbete och relationer –  ser till är laget är starkare än det andra laget. Det har varit vårt mantra i 14 omgångar och det kommer det vara i ytterligare 16 omgångar också. Lagspelet är viktigt och att vi har förståelse för helheten. Det är en fördel i de flesta matcher och det tror jag att det kommer bli i denna match också.
Positivt är att Gabriel Johansson är tillbaka i full träning sedan några dagar tillbaka.
– ”Gabbe” har tränat en vecka nu. Skönt att han är på fotbollsplanen och härligt att se hans leende på läpparna efter att ha varit utanför ett antal veckor. Nu är han på väg att jobba sig tillbaka. Han behöver en hel del fotbollsträning. Det är jättekul att han är tillbaka, säger ”Chrisse”.

Alla spelare tränar för fullt utom sjuke och lårskadade Pontus Carlsson.

Truppen:
Melker Larsson
Melwin Kocanovic
Edvin Christiansson

Visst ses vi på Påskbergsvallen!? Here we go!