Ljungskile SK
Falkenbergs FF slog idag tillbaka Kristianstad FC med fyra mål mot två på Falcon Alkoholfri Arena. FFF:s mål prickades – i tur och ordning – in av Melker Larsson, Rasmus Andersson, Remo Gotfredsen Grgic och P19-spelaren Adam Ekenhard.

Kristianstad FC tog ledningen efter knappa tio minuters spel. Men det dröjde inte länge förrän FFF replikerade genom att göra två snabba mål, signerade Melker Larsson och Rasmus Andersson. FFF ledde med 2-1 i paus och gjorde sedan många byten i andra halvlek. Två av de pigga inhopparna, Remo Gotfredsen Grgic och Adam Ekenhard, letade sig in i målprotokollet. Den sistnämnde spikade påpassligt slutresultatet till 4-2 i 87:e minuten. Linus Borgström stod för fina assister till båda de gulvita målen i andra halvlek.

– Jag tycker att vi gjorde en bra match med fint kombinationsspel och ett bra offensivt spel. Om vi varit lite mer effektiva framför mål så kunde vi gjort ännu fler mål, säger målskytten Melker Larsson.
Han är nöjd med sin kvittering fram till 1-1.
– Det var en kort slagen hörna som rann igenom hela vägen till Lucas Sibelius som slog ett bra inlägg på ytan jag var på och jag fick en bra nick som gick in i bortre. Det är alltid kul att göra mål. Det händer ju inte så ofta så det var skönt att se den gå in, säger ytterbacken.
Hur är känslan inför omstarten av serien nu när vi har varit igång ett tag och spelat två träningsmatcher?
– Jag tycker att känslan är bra. Vi har tränat på tufft för att vara redo och kunna löpa mycket på matcherna vilket vi vill göra, säger Melker Larsson.

Nästa lördag är det äntligen dags för seriematch igen. Då står Torns IF på bortaplan på programmet.