Ljungskile SK
Klockan 13.00 imorgon spelar FFF sin första match i Ettan Södra sedan derbyt borta mot Tvååkers IF innan det månadslånga uppehållet. FFF har en ny seger i sikte.

– Det blir en tuff bortamatch mot ett Torn som har ett bra facit på hemmaplan. De har haft bra resultat där. Det är ett lag som i sina bästa stunder spelar en fin fotboll och är offensivt präglade. Det är absolut en utmaning. Det är inte det gamla Torn som man är van vid. Det finns också grejer i deras spel, till exempel på fasta situationer, som man känner igen från förr, säger Christoffer Andersson och fortsätter:
– De har en ganska frejdig attack på sista tredjedelen med yttrar och forwards inne i straffområdet som gör det tufft för motståndarlagen att försvara. Sådana saker har vi koll på. Vi gjorde en jättebra match mot dem senast vi mötte dem. Nu är det en ny match och en omstart. Det gäller att vara redo och förberedda och det är vi. Vi ska gå ut med en optimism och en härlig känsla att spela en första höstmatch och fortsätta vårt fina facit på bortaplan. Vi ska göra det som vi är bäst på; lagarbetet och se till att vi tillsammans jobbar på det sätt som vi vill.

Hugo Tilly och Oliver Silverholt har kommit in under uppehållet. Den sistnämnde är inte redo för spel ännu till följd av en ljumskkänning men Hugo Tilly är spelklar och med i truppen direkt.
– Vi har definitivt spetsat till konkurrensen i laget. Det handlar om att göra bra träningsveckor och ta till vara på alla minuter man får. Det kommer göras byten, särskilt i en match där det är varmt. Jag vill spela ett spel med en härlig energi från början. Klarar man 60-70 minuter med hög intensitet är det fantastiskt och sedan kan vi växla in nya spelare med massor av energi och en vilja att komma in och avgöra matcherna, säger ”Chrisse”
Han är nöjd med de första veckorna efter ledigheten.
– Det har varit en jättebra uppstart. Mycket i vårt spel sitter. Vi har jobbat ordentligt fysiskt så alla är redo.  Nu ska vi kicka igång höstsäsongen på bästa sätt. Vi ska ta seden dit vi kommer till Tornvallen och vara redo för att alla matcher lever sitt eget liv. Den matchen vi spelade sist mot dem är förbi. Man kan ta fram bilder från den som var jättebra men nu börjar vi om igen. Det gäller att vara påkopplade från början och göra det som lagarbetet kräver.

Godwin Aguda är avstängd och missar således matchen.

Truppen:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Gabriel Johansson
Linus Borgström
Noel Hansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Isaac Shears
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Hugo Tilly
Gustav Lillienberg
Melker Larsson
Edvin Christiansson

Än finns det platser kvar i YWP:s buss till Tornvallen. Here we go!