Ljungskile SK
Klockan 13.00 under lördagen möter FFF Torns IF på bortaplan. Nedan kan ni läsa på om vår kommande motståndare.

Historia:
Torns Idrottsförening bildades den 30 mars 1965 i Stångby av en grupp idrottsintresserade personer som ville bilda en idrottsförening som skulle representera områddet. Namnet blev Torns IF efter kommunnamnet Torn.  Tidigare i områddet fanns idrottsföreningen Komet IK som senare skulle bli Stångby IF. Stångby IF spelade i orangea tröjor vilket skulle föras i arv till Torns IF. Under sina första år spelade Torn endast vänskapsmatcher på en grusplan i närliggande Vallkärra. År 1970 började man spela seriefotboll i division 6. Under de närmsta 30 åren skulle man som bäst ha en jumboplacering i division 4. År 2002 låg man i division 7 där man vann kvalet mot Vittskövle för en plats i division 6, man skulle följande år även här vinna ett kval för högre spel i seriesystemet när man slog IFK Knislinge. Efter två år av mittelplaceringar var man påväg att åka ur division 5, men lyckades rädda kontraktet i sista matchen av säsongen. Följande år gick man och vann serien. Man skulle sedan vinna två serier i rad år 2010 och 2011 vilket innebar spel i division 2. Man skulle nästkommande år slå Helsingborgs IF i DM-finalen  med 1-0 som hittills är klubbens enda titel. 2017 gick man upp i division 1 där man spelat sedan dess och där man som bäst har en femte plats.

Fem senaste inbördes möten:
FFF – Torn 5-0, Ettan Södra 2024
Torn – FFF 2-2, Ettan Södra 2023
FFF – Torn 3-0, Ettan Södra 2023
Torn – FFF 2-2, Ettan Södra 2022
FFF – Torn 1-0, Ettan Södra 2022

Nyförvärv under sommaren:
Osama Khattab, Sarpsborg 08
Mirza Halvadzic, BK Olympic
Cyrus Momeni, uppflyttad från P19
Hugo Brannefalk, uppflyttad från P19
Neo Andersson, uppflyttad från P19

Spelare som lämnat under sommaren:
Tedd Sandberg, klubb ej klar
Matthew Embaye, Linero IF (lån)
Adrian Kozic Löfqvist, IFK Simrishamn (lån)

Flest mål i division 1:
1. Emin Karaman 9 mål
2. Hampus Källström 4 mål
3. Omar Khattab 3 mål

Flest assist i division 1:
1. Abimbola Obasoto, 3 assist
2. Hampus Källström 2 assist
3. Emil Persson,Adam Larsson,Omar Khattab och Mahdi Fatahi 1 assist

Tränare:
Izet Kaljic är namnet på Torns IFs tränare. 37-åringen som är ny inför säsongen, kommer senast från Österlen med två säsonger i sin moderklubb IFK Simrishamn som han representerade under sin spelarkarriär. På tränarbänken är han tagit klubben till en sjätte plats i division 2, deras högsta placering i klubbens historia. Han har tidigare tränat Borgeby FK i elitettan samt Hemmenhögs IF och EskilsminneIF i division 1 på damsidan.

Sammanställning: Emil Sahlin