Ljungskile SK
Falkenbergs FF gjorde en bra insats och ledde med 3-1 när kvarten återstod att spela. Men Laholms FK kom tillbaka och både reducerade och kvitterade vilket frustrerade FFF.

FFF rivstartade. Det dröjde bara nio minuter innan Matilda Larsson prickade in ledningsmålet. Gulvitt fortsatte spela bra fotboll och fyra minuter före pausvilan kom utdelningen då Agnes Juraskovic gjorde 2-0. Laholms FK reducerade i början av andra halvlek men FFF återtog snart kommandot. I 73:e minuten ordnade Klara Helgesson 3-1-målet som gav FFF lite andrum. Men gästerna gav sig inte. De skapade spänning genom att reducera med kvarten kvar att spela och i 81:a minuten fick de också in en kvittering. FFF tappade två poäng, trots en överlag fin insats.

– Vi gjorde en bra match. Vår första halvlek var fantastiskt och vi ledde rättvist matchen. Vi var lite väl avslappnade i inledningen av andra halvlek och Laholm reducerade men efter det så höjde vi oss och tog över matchen igen. Och efter ett antal skapade chanser gjorde vi 3-1 och matchen skulle varit över. Men på något sätt så lyckades Laholm komma tillbaka och kvittera i slutet. Det är frustrerande att vi inte lyckades vinna idag efter en prestation som förtjänade mer, säger huvudtränare Robin Östlind.