Ljungskile SK
Falkenbergs FF och Stafsinge IF har tecknat ett fotbollsutvecklande föreningssamarbete där Melwin Kocanovic är uppskriven. Den offensive spelaren kan därmed representera båda föreningarna under hösten.

18-årige Melwin Kocanovic, som flyttades upp permanent i A-truppen och skrev ett treårskontrakt inför säsongen, kommer att träna med både Stafsinge IF och Falkenbergs FF under höstsäsongen. Förhoppningen är att han ska få värdefull speltid som gagnar hans utveckling.

– Vi tycker att vårt nystartade samarbete med Stafsinge fungerar väldigt bra beträffande Vincent och nu adderar vi även Melwin på spelarlistan. Han kommer precis som Vincent att vara med på merparten av Stafsinges träningar och även fortsätta träna med oss i den utsträckning det är möjligt. Detta blir en bra möjlighet för Melwin till matcher i seniorspel, säger FFF:s sportchef David Svensson.