Lilla Träslövs FF
Falkenbergs FF gjorde en bra insats mot superettans serieledare, Landskrona BoIS. Men till slut var skåningarna för tunga och vann med 2-0.

FFF, som roterade mycket i startelvan, gjorde en bra första halvlek och skapade flera farligheter framåt utan att få in bollen i nät. Både Leonardo Farah Shahin och Remo Gotfredsen Grgic hade stora möjligheter. Gulvitt spelade stabilt defensivt och Gustav Lillienberg, som fick förtroendet i mål även i årets andra cupmatch, höll nollan i första halvlek. FFF hängde även med bra under första kvarten i andra halvlek men sedan blev det jobbigare. Förre FFF-anfallaren Edi Sylisufaj gjorde 1-0 i 64:e minuten och fyra minuter senare ordnade Jesper Strid 2-0. Det var spiken i kistan för FFF som ändå försökte få till en forcering. Gulvitt, som bytte in Oskar Lindberg, Rasmus Andersson, Linus Borgström, Nils Bertilsson och Edvin Christiansson under den andra halvleken, föll med 0-2, men ska absolut inte skämmas för sin insats mot laget som toppar superettan.

– Det är alltid kul att spela i Falkenbergströjan och framförallt när det är mot ett bra motstånd. Jag tycker att vi stod upp bra under de första 60 minuterna men sen märkte man att det var ett topplag i superettan som vi mötte och att de idag var bättre än oss. Men jag tycker att alla ska vara stolta över de första 60 minuterna och ta med dem till resterande delar av säsongen, säger målvakten Gustav Lillienberg.

Nu laddar vi om inför en ny hemmamatch, denna gång mot Torslanda IK i serien, på söndag!

Så startade FFF:
Gustav Lillienberg – Melker Larsson, Tim Stålheden, Gabriel Johansson, Oliver Silverholt – Lucas Sibelius, Godwin Aguda, Melker Nilsson, Remo Gotfredsen Grgic – Leonardo Farah Shahin, Hugo Tilly