Lilla Träslövs FF
FFF tog revansch för hemmamötet och slog tillbaka Norrby IF med 1-0 på Borås Arena efter en förlösande fullträff från Godwin Aguda. Anton Andersson och hans lagkamrater höll nollan för 13:e gången på 21 seriematcher.

Norrby var det lag som skapade flest målchanser i första halvlek. Närmast var Max Andersson som prickade stolpen på tilläggstid. Godwin Aguda hade FFF:s bästa chans i 36:e minuten, men tåpajen träffade inte mål. FFF fick kämpa hårt för att freda sitt mål, men lyckades hålla nollan intakt. Anton Andersson var som vanligt stabil mellan stolparna och stod för några viktiga ingripanden.

Norrby fortsätta trumma på i början av andra halvlek, men hade nu svårare att komma till målchanser. I 67:e minuten bytte FFF in Remo Gotfredsen Grgic och Oliver Silverholt. Den förstnämnde var med i förarbetet till Godwin Agudas riktigt sköna segermål i 76:e minuten. Remo drev upp bollen och spelade den mot Hugo Tilly, som petade den vidare till Oskar Lindberg. Yttern skarvade i sin tur bollen till Godwin Aguda, som nöp till direkt och fick till ett bra avslut som gick in via bortre stolpen. Aguda kutade fram till de gulvita supportrarna och firade på bästa sätt. I 83:e minuten hade Norrby en boll i ribban efter en fast situation. Norrby skapade några stökiga situationer i FFF:s straffområde – bland annat på hörnor – under slutminuterna men Gulvitt, som också bytte in Gabriel Johansson och Lucas Sibelius i minut 84, höll tätt ännu en gång. FFF vann med 1-0 och höll nollan för 13:e gången i år.
– Helt underbart verkligen. Vinst när vi spelar dåligt är magiskt! säger Anton Andersson.
Ännu en nolla tackade han inte nej till.
– Nollan satt fint, den behövdes idag, säger målvakten nöjt.

Godwin Agudas mål var hans första i Ettan Södra sedan den 16 juni, då han nätade i 5-0-segern borta mot BK Olympic, och sjunde totalt.
– Känslan var så fantastisk. Jag är så glad över att ha gjort ett viktigt mål för laget idag. Dagens vinst är viktig för oss, för den tar oss närmare avancemang, säger Godwin Aguda.
Han njöt av att springa fram till supportrarna på bortasektionen.
– Jag gillar att fira med fansen, säger han med ett leende.

På söndag väntar en spännande hemmamatch mot Jönköpings Södra. Då bjuder näringslivet på fri entré.