Lilla Träslövs FF
FFF besegrade serieledande Stafsinge med 3-2 efter mål av Agnes Juraskovic, Olivia Paulsson och Matilda Larsson, vars mål blev direkt avgörande.

Agnes Juraskovic gav FFF ledningen efter 30 minuters spel. Lina Torstensson kvitterade för Stafsinge tre minuter senare. Minuten innan pausvilan återtog FFF ledningen efter en ny fullträff från Olivia Paulsson. FFF ledde med 2-1 i halvtid. Det stod sig till minut 76 då Stafsinge fick in en ny kvittering. Denna gång blev Alexandra Franzén målskytt. Fem minuter senare klev Matilda Larsson fram och prickade in segermålet. FFF vann med 3-2 och närmade sig därmed Stafsinge i tabellen.

– Otroligt skönt att ta tre pinnar idag. Det kanske inte var årets mest sevärda match från vår sida men vi mötte ett bra lag och vi anpassade oss på ett sätt som var helt fantastiskt. Vi spelade enkelt när det behövdes och höll i bollen när vi hade möjlighet till det vilket resulterade i att vi vann dagens match. Helt otrolig insats från damlaget ikväll, säger huvudtränare Robin Östlind.