Lilla Träslövs FF
Klockan 16.00 imorgon spelar FFF hemma mot Jönköpings Södra. Då är Leonardo Farah Shahin tillbaka i laget. Och det är fri entré!

Christoffer Andersson och hela FFF har bra koll på Jönköpings Södra.
– Det är ett lag som vi absolut får ha respekt för utifrån deras styrkor. Vi ska matcha dem i de delar av spelet som de är vettiga på. Det blir säkert en tät och tajt match där vi verkligen måste göra grejerna på bästa sätt. Vi ska driva matchen på ett bättre sätt än senast, säger han.
Smålandsgänget har fått upp ångan efter en taskig start och har nu en svit på tio raka matcher utan förlust.
– Det är ett stabilt gäng. De jobbar hårt och det är mycket dueller. De är rätt direkta i perioder och vettiga på fast situationer. Det gäller att göra grunderna som vi är duktiga på och förhoppningsvis kunna trycka ned dem och skapa fasta situationer på dem där vi kan leverera mål med våra styrkor. Även i spelet vill vi skapa chanser genom ett snabbt och fint passningsspel. Vi ska vilja driva matchen i det offensiva spelet.
Tror du att det blir en fysisk match?
– Absolut, det är det ofta i den här serien. Nummer ett i alla matcher är att vår defensiv fungerar bra, att vi spänner muskler och är duktiga i duellspelet och att vi håller laget kompakt och fint. Det brukar vi vara duktiga på. Vi ska visa det vi vill därifrån och ska verkligen vara sugna på att spela fotboll på hemmaplan. Många ska vara delaktiga och ha goa bollaktioner.
Är det främst offensiven vi tryckt på under den senaste tiden?
– Många av grejerna sitter defensivt. Det handlar mer om att ha en ork och energi att alltid göra det. Vi kan inte bli bekväma och det har vi inte blivit heller. Under en normal träningsvecka lägger vi 70-80 procent av kraften på offensiva moment.

Då våra samarbetspartner bjuder på fri entré väntas mer folk än vanligt och det väntas även ett gäng bortasupportrar, vilket varit sällsynt i år.
– Trevligt! Vi gillar när många vill komma och kolla. Vi har ett utgångsläge som vi gillar till 100 procent men det är många matcher kvar. Vi ska fokusera på en match i taget, gasa och göra allt vi kan för att påverka matchen i vår riktning. Och se till att få kontroll på matchen genom vettigt spel med bollen och en bra offensiv där vi skapar mycket. Det känner vi verkligen att vi vill göra, säger Christoffer Andersson.
Leonardo Farah Shahin är tillbaka i truppen efter att ha gjort sin andra landskamp för Libanon.
– ”Leo” har varit iväg och fått göra några minuter i Malaysia, där han hoppade in i första matchen. Han är hungrig på att komma in och påverka laget i rätt riktning. ”Leo” spelar alltid med väldigt mycket passion. De ingredienserna är alltid viktiga i ett lag, säger ”Chrisse”.

Truppen:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Gabriel Johansson
Linus Borgström
Edvin Christiansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Oliver Silverholt
Godwin Aguda
Leonardo Farah Shahin
Melker Nilsson
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Rasmus Andersson
Noel Hansson
Hugo Tilly
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Kom i tid då det väntas mycket folk. Here we go!