BK Astrio
Falkenbergs FF och Stafsinge IF har tecknat ett fotbollsutvecklande föreningssamarbete där Vincent Bodiroza är uppskriven. Han kan därmed representera båda föreningarna.

20-årige Vincent Bodiroza, som flyttades upp i A-truppen inför säsongen, kommer att träna med både Stafsinge IF och Falkenbergs FF varje vecka under höstsäsongen. Förhoppningen är att han ska få värdefull speltid som gagnar hans utveckling.

– Vincent har kommit tillbaka på ett bra sätt efter skadan han hade ifjol men behöver också ta steget in i seniorfotbollen fullt ut genom att spela fler matcher. Därför känns det positivt att vi har skrivit detta samarbetsavtal som vi tror kommer bli väldigt bra för Vincent, oss och Stafsinge IF, säger FFF:s sportchef David Svensson.