BK Astrio
Försvararen Oliver Silverholt har spelat 234 matcher i Allsvenskan och Superettan. Falkenbergs FF lånar in den nyblivne 30-åringen från Varbergs BoIS resten av säsongen.
– Det känns såklart kul att komma till FFF och fortsätta resan mot Superettan, säger Oliver Silverholt.

Förra säsongen spelade han 26 matcher, varav 18 från start, för Varbergs BoIS i Allsvenskan. Efter att ha fått mindre speltid i år går han nu på lån till FFF.
– Jag vet ganska mycket om klubben då jag bott i stan i nästan fyra år. Jag är väldigt intresserad av fotboll och kollar väldigt mycket på FFF, och speciellt när min bror Taylor spelade här så såg jag alla matcher på plats. Intrycket jag fått själv och genom Taylor är att det är en fin och familjär klubb, med bra spelare och ledarstab som vill utvecklas och som har en tydlig idé om hur man ska spela, säger Oliver Silverholt.

Han ser fram emot att börja träna med FFF och vet vad han vill tillföra.
– Mina styrkor är min spelförståelse och mitt passningsspel. Jag vill gärna framåt och spelar hellre bollen framåt än bakåt. Jag hoppas kunna tillföra rutin och beslutsfattning, men också att kunna slå den sista passen som ger målchans, säger nyförvärvet.

FFF:s sportchef David Svensson ser positivt på att kunna krydda en redan stark trupp med Oliver Silverholt.
– Oliver är en passningsskicklig spelare som kommer passa bra in hos oss. Han är bekväm med båda fötterna och har fin spelförståelse, och han kan hantera flera olika positioner. Dessutom har han erfarenhet från många års spel på högre nivå och den rutinen är värdefull att tillföra truppen, säger David Svensson.

Varmt välkommen, Oliver!