Ljungskile SK
FFF väljer att förstärka truppen ytterligare inför omstarten av Ettan Södra. Anfallaren Hugo Tilly, som förra säsongen gjorde tolv mål i denna serie, lånas in från IK Oddevold säsongen ut.
– Det känns riktigt roligt att komma till Falkenberg, säger 22-åringen.

Hugo Tilly är fostrad i Lidköpings FK. Inför förra säsongen tog han steget till IK Oddevold i Ettan Södra. Med sina tolv mål och fyra assist var han en starkt bidragande orsak till att laget tog klivet upp i Superettan. Där har det i år blivit åtta inhopp. Nu förstärker den 192 centimeter långe strikern FFF under andra halvan av säsongen. Han ser verkligen fram emot att spela för FFF.
– Det är ett riktigt bra lag med många bra spelare. Det jag har sett och hört är att FFF spelar en väldigt rolig fotboll. Förra året så var matcherna mot Falkenberg de tuffaste, det syntes kanske på resultaten också. Mitt intryck är att det är en väldigt proffsig förening som håller en högre klass än Ettan Södra. Jag är taggad på att dra igång! säger Hugo Tilly.

FFF:s sportchef David Svensson är nöjd över att kunna förstärka anfallssidan.
– Hugo är en spelare som vi känner till väl med tanke på hans fjolårssäsong i Ettan Södra. Han har ett bra driv i steget, är djupledshotande och målfarlig. Hugo vet vad Ettan handlar om och han har positiva erfarenheter från att spela i ett topplag, vilket är bra. Nu stärker vi truppen ytterligare inför hösten och blir än mer slagkraftiga, säger David Svensson.

Hugo Tilly beskriver sig som en spelare som är snabb och kraftfull i spelstilen.
– Jag är bra i djupled, med bra avslut, och förhoppningsvis kommer jag att kunna bidra med mål och poäng. Det ska bara bli roligt. Målet med hösten är att bidra med mål och poäng samt att vinna Ettan Södra igen!
Innan han kom till Falkenberg idag hade han bara besökt staden en gång tidigare och det var vid mötet på Falcon Alkoholfri Arena förra säsongen. Då vann FFF med 2-0. Nu kommer han att flytta till Falkenberg och bekanta sig betydligt mer med både laget och staden. Utanför planen har han en del intressen.
– Jag gillar att hänga med kompisar och även hemma med tjejen. Sen kollar jag på mycket sport, mest fotboll och basket blir det där, säger forwarden.

Varmt välkommen till FFF, Hugo!