Eskilsminne IF
Vill du vara en del i Falkenbergs FF:s framtida resa inom elitfotbollen? Falkenbergs FF söker nu en verksamhetsutvecklande sportchef som tillsammans med klubbchef och övriga i föreningen bidrar till att ta klubben till nästa nivå.

För oss är det viktigt att du delar föreningens värderingar, är trygg i dig själv och har ett tydligt ledarskap. Du är en person med god kännedom samt erfarenhet av att arbeta inom föreningslivets både i de små och stora frågorna. Du är nyfiken på människor, förstår individers olika drivkrafter och har förmågan att skapa vinnande team.

I rollen som sportchef kommer du bland annat arbeta med att:

• Upprätta förslag till ekonomisk budget för FFF:s fotbollsverksamhet A-lag.
  • Ansvara för kontraktsförhandlingar med spelare och ledare.
  • Personalansvar för ledare/spelare inom den sportsliga verksamheten Herr.
  • Ansvara för scoutingverksamheten.
  • Ansvara för att tillgängliga resurser för att bedriva träning och matcher tillgodoses.
  • Vara nära och ha ett bra samarbete med akademiverksamheten.
  • Spelare och personal ska må väl och utvecklas i Falkenbergs FF.

Rätt person för rollen känner troligen igen sig i följande beskrivning:

• Du har ett starkt föreningshjärta
  • Du har dokumenterad erfarenhet inom ledarskap
  • Du har förhandlingsvana från näringsliv eller föreningsliv.
  • Du har erfarenhet från elitfotboll, antingen som spelare eller ledare
  • Du är samarbetsorienterad, strukturerad och prestigelös
  • Du är framåtlutad och vill utveckla klubbens träningsverksamhet med hjälp av modern teknik.
  • Du bor i eller kommer bosätta dig i Halland.

Det är meriterande om du haft tidigare uppdrag som sportchef. Arbetstiderna är varierande och skiljer sig åt under året. Tillträde i början av 2025. Stämmer ovanstående in på dig? Sök till oss!

Har du frågor så kontakta klubbchef Patrik Lundgren. Ansökan ska innehålla ett personligt brev och CV där du beskriver dig själv och din bakgrund. Skicka din kompletta ansökan till patrik.lundgren@falkenbergsff.se senast den 10 november 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!