Lilla Träslövs FF
I våras spikades det nya tävlingsformatet för U23-landslag för den internationella säsongen 2024-25. Måndag 28 oktober spelar Sverige sin premiärmatch mot Nederländerna, och det sker här i Falkenberg på Falcon Alkoholfri Arena. Nu släpps biljetterna!

Tio lag kommer att mötas i två femlagsgrupper med enkelmöten och därefter semifinaler och final. Så ser det nya formatet ut som Sveriges U23-landslag kommer att vara en del av. Gruppspelet drar igång i slutet av oktober och Sverige inleder med att möta Nederländerna på hemmaplan 28 oktober. Därefter väntar också möten med Portugal, England och Norge.

– Det är tredje gången vi spelar i Falkenberg och den här gången kommer vi också bo och träna där. Det blir en uppgradering för oss att kunna lägga allt fokus på träning och match, och också få njuta lite av hösten på västkusten. Tredje gången gillt är ju ett känt uttryck och faktum är att det är dags att vinna här. Vi har gjort två väldigt bra prestationer men vi har inte levererat någon vinst till Falkenbergspubliken, säger U23-landslagets förbundskapten Martin Möller och fortsätter berätta:

– Vi startar nu igång med ett nytt tävlingsformat där det inte är givet att få spela mot alla nationer som tidigare, utan ju bättre vi presterar desto tuffare vår får vi. Det innebär att det är viktigt att vinna mot Nederländerna, Portugal och England i höst för att nå A-slutspel mot exempelvis Spanien som förmodligen tar sig dit från andra gruppen.

Biljetterna till landskampen är nu släppta, så missa inte chansen att se framtidens landslagsstjärnor live på plats i Falkenberg. För att köpa föreningsbiljetter för dig och ditt lag så gör du detta genom att maila antalet till biljett@falkenbergsff.se

Biljettpriser
Vuxen: 100 kr