Lilla Träslövs FF
Klockan 18.30 imorgon möter Falkenbergs FF Landskrona BoIS på hemmaplan i andra omgången av Svenska cupen. Vinnaren får spela gruppspel under vintern.

Christoffer Andersson är nöjd med toppmatchen i Lund som FFF vann med 1-0 efter segermål av Melker Nilsson.
– Det var en bra genomförd match, framförallt första halvlek. Vi redde ut stormen som var i andra halvlek när de började få lite vittring på målchanser. De hade inte så pass mycket att man blev superorolig men de hade några smågrejer. Vi hade bra defensiv och lagarbete och jobbade hårt. Vi höll ytterligare en nolla vilket vi gärna tar med oss vidare.
Han ger sin syn på morgondagens cupmatch mot Landskrona BoIS:
– Det blir en kul mitt-i-veckan-match. Det är ett bra och väldigt offensivt drillat lag med mycket passningsspel. Det är det största possessionlaget i superettan och de är serieledare. De har en hel del bra spelare även om de har tappat en del av dem som främst utmärkte sig under våren. De har också ersatt dem med några nya spelare. Det blir givetvis en utmaning och en möjlighet att verkligen få testa våra kvalitéer mot ett bra superettan-motstånd, säger Christoffer Andersson.

Landskrona BoIS förlorade senast med 0-2 mot Sandvikens IF, men är alltjämt serieledare.
– De har haft en liten formsvacka resultatmässigt men det är ett skickligt lag och sen det finns en del buggar i alla lag. De har vi identifierat och vi kommer försöka göra vårt bästa för att kunna sätta dem på prov och störa dem. Vi är väl förberedda och har massor av energi och självförtroende i laget.
Hur viktig är cupmatchen med söndagens seriematch i åtanke?
– Serien är viktigare och det är även så för Landskrona. De ligger i toppen och kämpar för att ta en allsvensk plats, så det är klart att det är viktigare för dem också. De kommer säkerligen rotera en del. Men oavsett så vill vi vinna varje match. Vi har hungriga spelare som verkligen vill visa vilket bra lag vi är. Vi har absolut möjligheter i den här matchen, det vet vi.
Hur tänker du när du tar ut laget?
– Vi har spelat tre matcher med ungefär samma elva och kommer ha möjlighet att göra en del förändringar. Det är en match som kan spelas i 90 minuter men det kan också bli 120 minuter. Det kan bli upp till sex byten om det blir förlängning. Det kommer komma in spelare som får speltid som kanske inte startat i de här tre matcherna. Det kommer också vara spelare som startar som startat i alla de här tre matcherna. Det blir en chans för de som är fräscha och hungriga att visa upp sig. Vi har ett starkt lag och en stark elva. Det blir väldigt kul och intressant att se hur vi kan agera med den här elvan mot Landskrona BoIS, säger ”Chrisse”.

Noel Hansson är sjuk och missar matchen som det ser ut nu.

Truppen:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Gabriel Johansson
Linus Borgström
Edvin Christiansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Godwin Aguda
Oliver Silverholt
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Rasmus Andersson
Melker Nilsson
Hugo Tilly
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Säkra era biljetter till cupmötet här. Here we go!