Ariana FC
FFF jagar ännu en trea och en nolla hemma mot Ljungskile SK i morgondagens lunchmatch. Christoffer Andersson har full koll på vad som väntar och hur han vill se sina spelare agera.

– Det blir en tuff match utifrån många aspekter. Det är ett Ljungskile som vi vet kan vara bra i sina bästa stunder. I en serie som den här finns det inga enkla matcher och det finns absolut inga sådana tankar överhuvudtaget. Vi vet om att det handlar om att ha rätt inställning och rätt mentala förberedelser och att gå ut och göra jobbet som verkligen krävs för att bemöta det här laget. Vi har haft problem mot dem innan och det är dags att ta kommandot från start, säger ”Chrisse” efter fredagens träning.

Han trycker på vikten av att göra rätt saker både individuellt och kollektivt.
– Var och en ska gå till sig själv och inse att det krävs en hundraprocentig insats för att vi ska se bra ut. Och det vet alla om. Ska vi verkligen se ut som det lag vi vill göra så måste det svida i löpmetrar, duellspel och i allt det tråkiga gnugget som måste göras. Samtidigt vill jag att vi ska sprudla och vara både kreativa, våga gasa från start och vara väldigt aktiva med boll, säger FFF:s huvudtränare.
Det har inte ens gått en månad sedan LSK bytte tränare. Från Erik Lund till Joakim Jensen.
– De har sett ut så som man gör med en ny tränare. Man sätter ett spelsystem och behöver jobba med grunderna i det, för att sedan efterhand börja göra fler och fler saker. De har satt ett spelsystem och kanske inte kommit fullt så långt som lag som har jobbat över tid och med kontinuitet. Det jag sett är att det är ett lag som definitivt kan vara rätt direkta i perioder, med mycket spel upp mot deras fyra offensiva spelare. De kan också ställa om snabbt. Det måste vi absolut se upp med. Vi ska ha en god balans och bra kontroll på matchen.

”Chrisse” är nöjd med träningsveckan.
– Det har varit fyra träningar sedan förra matchen. Vi rehabade i början av veckan och körde en hel del bollaktivitet på tisdagen. Sedan har det varit både taktiska förberedelser och mycket helhet gällande vårt offensiva spel i slutet av veckan. Grunderna jobbar vi vidare med varje vecka och vi försöker hela tiden att få laget att bli mer synkat och bättre. Det är en ständig utveckling som vi ihärdigt jobbar med, säger coachen.
Gabriel Johansson är tillbaka i full träning och ingår i matchtruppen. FFF har inga skador eller avstängningar att ta hänsyn till.

Truppen:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Gabriel Johansson
Linus Borgström
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Oliver Silverholt
Godwin Aguda
Leonardo Farah Shahin
Melker Nilsson
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Rasmus Andersson
Noel Hansson
Hugo Tilly
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Säkra era biljetter här. Avspark redan klockan 13.00 som bekant. Here we go!