Lilla Träslövs FF
Klockan 16.00 imorgon möter FFF Onsala BK hemma på det fantastiska gräset på Falcon Alkoholfri Arena. FFF jagar sjätte raka segern och nolla nummer 13.

– Vi har pratat om matchen senast och självklart analyserat den. Vi har kommit fram till att vi såg ut på ett sätt som vi inte vill se ut. Det var passivt, slarvigt och hafsigt. Någonstans blev det en liten väckarklocka om hur vi inte vill se ut. Alla känner att det fanns ganska många saker i matchen som var alldeles för dåliga. Vi har pratat om det, lagt det bakom oss och sett framåt. Vi har sett ett hungrigt FFF i veckan. Det är många spelare som vill leverera på en bättre nivå. Det är en möjlighet att visa för hemmapubliken att vi kan så mycket bättre än senast och den ska vi gripa, säger Christoffer Andersson.
Vad ska vi konkret göra bättre?
– Vi ska ha bättre press-spel, se ut som ett lag och ha bollvinster som leder till målchanser. Vi vill vara mycket mer aktiva med bollen och göra rätt saker oftare. Vi vill skapa många målchanser. När vi nöter ner motståndarna ska det leda till målchanser också.

Strikern Victor Andersson har gjort tolv av Onsala BK:s 20 mål.
– Han behöver vi absolut se upp med. Han gör inte bara mål utan han avslutar även många av deras andra attacker. Han spelar som nia och är smart i straffområdet. Han brukar vara på rätt ställe. Vi ska ha ett extra öga på hans rörelser. Men vi har våra grunder och i de grunderna ska vi ha koll på än nia, hur han än rör sig. Försvarsspelare kan inte stå och drömma, för rätt som det är dyker han upp i en yta som är farlig. Det måste vi se till att ha koll på. Om vi har fokus och gör rätt saker defensivt ska det nog gå bra, säger ”Chrisse”.
FFF avslutar imorgon sin ”hemmaturné” med tre raka hemmamatcher.
– Vi älskar att spela hemma. Det vi inte tycker om är att visa vår hemmapublik en insats som vi senast. Vi vill visa en bättre sida än vad vi gjorde då. Revanschlustan är stor i truppen. Det är tuff konkurrens om platserna. Många gör bra ifrån sig på träning. Det blir en möjlighet för mig att utnyttja formstarka spelare. Vi är sugna på tre poäng, säger huvudtränaren.

Oliver Silverholt missar matchen. Han har fått en spruta för att få ordning på sin ljumske och förhoppningen är att han ska vara tillbaka nästa vecka. Melker Nilsson är frisk igen efter att ha missat matchen senast på grund av sjukdom. ”Melle” går in i truppen igen. Melwin Kocanovic och Vincent Bodiroza spelar match med Stafsinge IF.

Truppen:
Anton Andersson
Tim Stålheden (K)
Gabriel Johansson
Linus Borgström
Edvin Christiansson
Nils Bertilsson
Remo Gotfredsen Grgic
Leonardo Farah Shahin
Godwin Aguda
Melker Nilsson
Christoffer Carlsson
Lucas Sibelius
Oskar Lindberg
Rasmus Andersson
Noel Hansson
Hugo Tilly
Gustav Lillienberg
Melker Larsson

Har du inte säkrat biljett ännu? Då gör du det med fördel här. Here we go!