Ariana FC
Falkenbergs FF:s P15-lag gör en stark säsong. På lördag har laget chansen att säkra seriesegern. Klockan 11.00 väntar en ren seriefinal hemma mot Halmstads BK.

I somras kom P15-laget tvåa i Eskilscupen. Även i seriespelet är laget framgångsrikt. På elva matcher har det blivit åtta segrar, ett kryss och två förluster. Laget har en fin målskillnad på 46-18. När en match återstår toppar FFF tabellen – på bättre målskillnad än tvåan HBK. De båda lagen möts i en direkt avgörande match på Kristineslätt klockan 11.00 på lördag. Vid minst oavgjort vinner FFF serien.
– Det var länge sen som ett akademilag i FFF vann en serie. Kom gärna och stötta killarna på lördag! 11.00 är en bra tid för att kolla på fotboll, säger Marcus ”Dacke” Emanuelsson (A-lagsspelare 2000-2007), som coachar laget ihop med tidigare lagkamraten Stefan Rodevåg, Andreas Jankevics och Michael Kentlid.