Lilla Träslövs FF
Falkenbergs FF:s P15-lag gick ända till final i Eskilscupen efter en rad fina insatser. Gulvitt vann åtta raka matcher på vägen fram till finalen.
– Efter semifinalförlusten i Laxacupen på straffar förra helgen mot HBK så växte killarna successivt under Eskilscupen och presterade i flera matcher riktigt bra och attraktiv fotboll, säger huvudtränaren Andreas Jankevics.

Killarna dominerade alla matcher fram till finalen i Eskilscupen spelmässigt med många fina anfall och solitt försvar, vilket målskillnaden fram till finalen på 23-1 tydliggjorde.
– Killarna spelade totalt sett på tre dagar nio matcher med 360 minuter matchspel och det gav till slut effekt på krafterna, säger coachen.

Finalen mot Skiljebo SK började med insläppt mål i första minuten och efter hårt slit gick FFF till pausvila med en 1-1-ställning i matchen.
– I andra halvlek hade vi ett anfall där vi var i ett numerärt överläge men misslyckades med den avgörande passen och fick på det en omställning som motståndarna gjorde 1-2 på. Efter det försökte vi forcera, tyvärr med för lite krafter kvar och det sista som skedde var att motståndarna fastställde slutresultatet till 1-3. Sammanfattningsvis är det kul att killarna får visa det spel som de idag besitter och de gör rakt igenom fantastisk fin reklam för den verksamhet som FFF:s akademi erbjuder, säger Andreas Jankevics.