Lilla Träslövs FF
Klockan 16.00 på söndag väntar en hemmamatch mot Jönköpings Södra och då bjuder näringslivet på fri entré. Redan nu kan ni läsa programbladet och motståndarkollen för matchen.

I programbladet kan ni läsa en intervju med FFF:s meriterade ytterback Oliver Silverholt samt en öppenhjärtig intervju med Jönköpings Södras huvudtränare Patrik Ingelsten, som gjorde succé i FFF 2014. Ni kan också ta del av laguppställningar och annan intressant info inför matchen. Nu är det dags att läsa på lite mer om söndagens motståndare:

Historia:
Jönköpings Södra bildades den 9 decemer 1922. Föreningen har totalt tolv säsonger i Allsvenskan med en andraplats 1950 som bästa placering.

Inbördes möten:
Jönköping – FFF 1-2, Ettan Södra 2024
Jönköping – FFF 2-1, superettan 2021
FFF – Jönköping 2-3, superettan 2021
FFF – Jönköping 2-0, superettan 2018
Jönköping – FFF 1-3, superettan 2018

Nyförvärv under sommaren:
Jacob Shamoun, Skövde AIK
Christian Azizsson, uppflyttad från P19-laget
Gustav Sahlin, Port FC
Antonio Jankulovski, Velez CF
Leo Jonsson, IFK Norrköping (lån)

Spelare som lämnat under sommaren:
Elias Nordström, Pisa SC (lån avslutat)
Milian Sipos, IFK Värnamo

Flest mål för Jönköping i Ettan Södra 2024:
1 Linus Lyck (7)
2 Anmar Kiwarkis (6)
3 Dzenis Kozica (5)

Flest assist för Jönköping i Ettan Södra 2024:
1 Dzenis Kozica (7)
2 Daniel Strandsäter (3)
3 Arvid Eriksson, Linus Lyck, Lukas Eek, Jonathan Drott, Isak Ellbring och Christoffer Hellström (1)

Senaste fem bortamatcherna:
Ängelholm – Jönköping 2-2
Onsala – Jönköping 1-2
Torslanda – Jönköping 1-1
Trollhättan – Jönköping 1-2
Oskarshamn – Jönköping 1-2

Spelare som haft FFF-kopplingar:
Tobias Nilsson, 182 matcher i FFF och 24 matcher i Jönköping
Markus Thorbjörnsson, 141 matcher i FFF och 12 matcher i Jönköping
Kristoffer Fagercrantz, 100 matcher i FFF och 29 matcher i Jönköping
Enock Kwakwa, 100 matcher i FFF och 40 matcher i Jönköping
Samuel Adrian, 33 matcher i FFF och 40 matcher i Jönköping
Taylor Silverholt, 21 matcher i FFF och 29 matcher i Jönköping
Emil Backlund, 61 matcher i FFF och 19 matcher i Jönköping

Tränare:
Jönköpings tränare är ett väldigt bekant namn för Falkenbergs FF. Det är nämligen Patrik Ingelsten som var på lån i Falkenberg under 2014. Under spelarkarriären har han blivit allsvensk skyttekung, svensk mästare och svensk cupmästare med Kalmar FF samt vunnit ett nederländskt cupguld med Heerenveen. Han började sin tränarkarriär i Halmia som spelande tränare 2016 innan han gick till Gais där han var assisterande tränare mellan 2017 och 2019 samt tillfällig tränare under de 16 sista matcherna 2019. I början av 2021 blev han tränare för Eskilsminne där han tog laget till en andraplats i divison 2 samt slog ut Helsingborgs IF ur svenska cupen. Han gör nu sin första säsong som tränare för Jönköping.

Sammanställning: Emil Sahlin

Kom och stötta FFF till en ny viktig triumf på hemmaplan i Ettan Södra! Det råder väskförbud på matchen och det är alltså fri entré.