Lilla Träslövs FF
En ny hemmamatch stundar på Falcon Alkoholfri Arena. Imorgon eftermiddag gästas vi av Onsala BK. Nu kan ni läsa programbladet och ta del av motståndarkollen, för att få bättre koll på lördagens motstånd.

I programbladet kan ni läsa intervjuer med skicklige högerbacken Linus Borgström, som jagar sin första fullträff i år, och Onsala BK:s huvudtränare Adam Fogelblad samt ta del av laguppställningar och annan intressant info inför matchen. Nu är det dags att läsa på lite mer om lördagens motståndare.

Historia:
Onsala BK grundades 1941 av ett grabbgäng från en bebygelse i norra Onsala som heter Vickan. Klubben grundades som Vickans IF men bytte sedan namn till Onsala BK. Klubben har för det mesta spelat i Hallandserier förutom några sejourer i division 3 på 1990-talet. År 2018 gick man upp i division 2 där man spelade fem säsonger innan man ifjol tog man steget upp till division1 för första gången i klubbens historia. Dagens trupp har en väldigt lokal förankring där 22 av 23 spelare har en förening från Kungsbacka som moderklubb.

Inbördes möten:
Onsala – FFF 2-2, Ettan Södra 2024
Onslala – FFF 0-5, Distriktsmästerskap 2023

Nyförvärv under 2024:

Alfons Nygaard, Tvååkers IF
Victor Andersson, Ahlafors IF
Felix Wennergrund, Oskarshamns AIK
Maximillian Wennergrund, Tölö IF

Spelare som lämnat under 2024:
Felix Hellberg, Fässbergs IF
Oskar Käll, Tölö IF
Vilgot Albert, Tölö IF
Max Ekdahl, Åsa IF

Flest mål för Onsala i Ettan Södra 2024:
1. Victor Andersson (12)
2. Alfons Nygaard (3)
3. William Berglund, Viktor Glaerum, Hugo Lindström, Hampus Ekdahl och Alexander Levinson (1)

Flest assist för Onsala i Ettan Södra 2024:
1. Viktor Glaerum (4)
2. Hampus Ekdahl (2)
3. Anton Börjesson, Hugo Björnberg, Hugo Lindström och William Berglund (1)

Senaste fem bortamatcherna:
Torslanda – Onsala 3-1
Ariana – Onsala 5-0
Tvååker – Onsala 2-1
Jönköping – Onsala 1-1
Ängelholm – Onsala 3-0

Spelare som haft FFF-kopplingar:

Tränare:
Klubben leds av en tränarduo bestående av den 28-årige före detta spelaren Calvin Soberon, och den 29-årige spelande tränaren Adam Fogelblad. Calvin har sedan han avslutade sin spelarkarriär 2020 varit juniortränare i Onsala, innan han tog steget upp som huvudtränare 2022. Adam har haft olika tränarroller i Onsala sedan 2020. År 2023 blev han huvudtränare tillsamans med Calvin.

Sammanställning: Emil Sahlin

Glöm inte att säkra biljetter till detta heta derby! Det gör ni med fördel HÄR.