Lilla Träslövs FF
Borta mot Norrby IF nådde den slitstarke innermittfältaren Christoffer Carlsson en stor milstolpe. 35-åringen gjorde nämligen sin 500:e A-lagsmatch i den gulvita dressen.

Och milstolpen kröntes med en viktig seger.
– Ja, det var väldigt skönt med en seger. Insatsen var inte alls vad vi hade tänkt oss. Det var väldigt mycket slarv och vi var inte alls så trygga med bollen som vi vill vara. Men då är det väldigt starkt av oss att kunna vinna, så det tar vi med oss, säger Christoffer Carlsson.
”Stoffe”, som har Stafsinge IF som moderklubb, kom till FFF från Landskrona BoIS inför säsongen 2010. Bortsett från en säsong i Hammarby IF år 2013 har Falkenbergssonen representerat Gulvitt sedan dess. Under gårdagen rev och slet han som vanligt på mittfältet – i sin 500:e match.
– Jag fick höra om det när jag kom till samlingen. Det hade jag ingen aning om, så det var roligt, säger jubilaren.
Är det något du är stolt över, att uppnå 500 matcher?
– Ja, det är väl klart. Lite roligt är det väl. Men det är inget jag har tänkt på direkt, säger ”Stoffe”, som bara har David Svensson före sig i maratontabellen över flest spelade matcher i FFF:s historia.

Topp-tio över flest A-lagsmatcher i FFF:
1 David Svensson, 617
2 Christoffer Carlsson, 500