Ariana FC
Falkenbergs FF återupptog träningen förra veckan. Under denna vecka väntar utöver träningar också två träningsmatcher, först mot Varbergs GIF och sedan mot Kristianstad FC.

FFF drog i mitten av förra veckan igång träningen igen efter två lediga veckor.
– Det känns riktigt bra att komma igång igen. Det var bra med lite semester men man saknar fotbollen snabbt så det är skönt att vi är tillbaka, säger Leonardo Farah Shahin.

”Leo” ser fram emot att spela matcher igen. På frågan vad han hoppas att FFF ska få ut av dessa två träningsmatcher svarar den libanesiske landslagsmannen:
– Först och främst att komma in i matchtempot igen och att alla ska få en bra känsla inför höstpremiären (borta mot Torns IF den 3 augusti) men vi vill såklart också finslipa olika moment i vårt spel som vi känner att vi behöver jobba på inför höstsäsongen, säger anfallaren, som står noterad för fem fullträffar och tre assist i Ettan Södra 2024 så här långt.

Morgondagens träningsmatch mot division 2-laget Varbergs GIF spelas på Falcon Alkoholfri Arena och drar igång klockan 18.00. Klockan 14.00 på lördag väntar en ny träningsmatch hemma på FAA. Denna gång mot Kristianstad FC, vilka också spelar division 2-fotboll. FFF, som har fått in Oliver Silverholt i truppen, kommer att gå runt på många spelare.

Gratis entré. Välkomna!