Kristianstad FC
Under tisdagen spelade FFF en träningsmatch borta mot Ängelholms FF. Spelare som inte fått spela så mycket på sistone fick värdefull speltid. Hemmalaget vann med 1-0 efter ett tidigt mål.
I sjätte minuten skickade Ängelholms FF iväg en kantfrispark som seglade in i mål. Det skapades fler chanser men blev det inte fler mål i Ängelholm denna kväll. FFF fick det inte riktigt att stämma offensivt.
– Vi gjorde en helt okej insats. Det var lite slarvigt i vårt offensiva spel, säger tränaren Tobias Tuvesson.
Flera yngre förmågor fick chansen. Däribland Edvin Christiansson, vars storebror Oskar spelar i A-laget. Edvin spelade i cirka 25 minuter.
– Alla yngre spelare var godkända, säger ”Tuve”.
Så startade FFF:
Nadeem Omar – Melker Larsson, Linus Dahl, Jonatan Falk, Umar Bala Muhammed – Lucas Sibelius, Serhat Akgün – Wilhelm Ärlig, Sewen Emilov, Oskar Christiansson – Kwame Kizito
Ersättare:
Jakub Sutowicz, William Borgryd, Edvin Christiansson, Melker Svensson, Vincent Bodiroza, Matthew Charit.