Norrby IF
Falkenbergs FF var klart närmast segern men fick nöja sig med 1-1 borta mot Ängelholms FF, som alltjämt är obesegrade på sin hemmaplan.

FFF gjorde två förändringar i startelvan jämfört med senast. Linus Borgström och Tim Stålheden ersatte Melker Larsson och Gabriel Johansson i försvaret. FFF öppnade matchen på ett positivt sätt, med bra tempo och frejdigt anfallsspel. I 15:e minuten fick Taylor Silverholt en stor chans efter att ha frispelats av Tim Stålheden, men avslutet räddades av Robin Streifert i ÄFF-målet. Sedan var det böljande spel, fram och tillbaka, med varierande kvalité från båda lagen. Några få minuter före pausvilan hade Linus Borgström ett skott som smet en bit utanför bortre stolpen. Första halvlek förblev mållös.

FFF inledde andra halvlek lovande. Efter sex minuter var FFF också på vippen att ta ledningen när Wilhelm Ärlig rann igenom och prickade stolpen. Oliver Hintsa och Wilhelm Ärlig hade därefter varsin stor möjlighet att spräcka nollan, men 0-0 stod sig. I 67:e minuten tog ÄFF ledningen. Målet kom som en blixt från klar himmel. Inhopparen David Danielsson lyfte in bollen, som letade sig hela vägen in i mål. FFF:s replik lät dock inte vänta så sig. Mindre än två minuter senare smällde Oliver Hintsa upp bollen i bortre krysset efter att ha fått bollen av Godwin Aguda. FFF, som bytte in Lucas Sibelius och Linus Dahl under slutkvarten, gick sedan för ett segermål och skapade ett flertal stora lägen. På övertid var det nära både en och två gånger. Först fick Taylor Silverholt ett nytt friläge, men Robin Streifert svarade för en ny vass räddning. I fjärde tilläggsminuten hade FFF en boll i nät, men domarteamet dömde bort målet för offside. Gulvitt var nära, nära en ny trepoängare men fick nöja sig med kryss i Ängelholm. FFF kan däremot glädja över att nu ha spelat elva raka seriematcher utan att förlora. Nu gäller det att ladda om snabbt för att istället kunna ta tre poäng hemma mot IK Oddevold på söndag.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Taylor Silverholt

Foto: Lollo Skagerfält