Falkenbergs FF och IK Oddevold delade på poängen i Uddevalla. Matchen slutade 1-1 sedan FFF kommit tillbaka från underläge och kvitterat genom Tim Stålheden, som gjorde sitt första mål i FFF-tröjan i slutet av första halvlek.

Det blev en relativt tillknäppt första halvlek. Lagen hade svårt att luckra upp varandra och det skapades inte särskilt många målchanser. Ändå föll två mål. I 19:e minuten gjorde FFF självmål efter en tilltrasslad situation, men Gulvitt skulle också komma att kvittera 20 minuter senare. Efter ännu en tilltrasslad situation kunde Tim Stålheden trycka in kvitteringen från nära håll. Passningen stod Leonardo Farah Shahin för. Dessförinnan hade Anton Andersson gjort en bra räddning på ett distansskott. 1-1 var också ställningen i paus. FFF gjorde ett byte i paus. Lucas Sibelius, som spelade från start istället för sjuke Melker Nilsson, ersattes av Remo Gotfredsen Grgic. Godwin Aguda gick då ner ett steg i banan och spelade på det defensiva innermittfältet ihop med ”Stoffe” Carlsson. 20 minuter in i andra halvlek gjorde FFF två nya byten. Gabriel Johansson och Melker Larsson bytte då av Linus Borgström och Tobias Helldén. Det var ingen särskilt händelserik match men ett stort läge att avgöra skulle FFF skapa i slutminuterna. Efter fint kombinationsspel signerat inhopparna Melker Larsson och Oskar Christiansson fick Oliver Hintsa ett bra skottläge, men avslutet räddades av Oscar Ekman i målet. Matchen slutade 1-1 och FFF, som utöver Oskar Christiansson också bytte in hans lillebror Edvin i slutskedet, fick nöja sig med en poäng på Fridhemsvallen.

– Vi kom inte upp i nivå i första halvlek. De vann alldeles för många andrabollar och vi var inte där och matchade dem. Sedan fick vi ett mål i slutet av första halvlek vilket gjorde att vi ändå kunde få en omstart i andra. I andra halvlek började vi i rätt ände med att vinna dueller och andrabollar och en helt annan pondus och då fick vi mer spel på deras planhalva. Men tyvärr räckte det inte till tre poäng utan vi tar med oss en poäng och lärdomar för att bli bättre, säger Tim Stålheden.
Han är glad över att ha gjort sitt första mål i den gulvita dressen.
– Det var på tiden, även fast jag borde haft ett mot Oddevold hemma förra året. Jättekul att få bidra med mål. Det är väl något jag känner att jag kan bidra mer med detta år och får hoppas att det inte är det sista, säger mittbacken.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Helldén, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Lucas Sibelius – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Leonardo Farah Shahin

Foto: Lollo Skagerfält