Norrby IF
Falkenbergs FF tog initiativet direkt från start och slog tillbaka Galtabäcks BK med 7-2 efter tre mål av Oskar Christiansson, två av Rasmus Fridolf och ett vardera av Sewen Emilov och William Borgryd. För den sistnämnde var det första målet i A-laget!

– Jag hade mycket yta, fick bollen precis framför mig. Jag drog den med sulan och lade in den med vänstern från utanför straffområdet. Det känns fantastiskt skönt att även kunna bidra med ett mål, säger 17-åringen.
Målet betydde 5-1 till FFF. Till slut blev det 7-2 på Kristineslätt.
– Jag tycker att vi gjorde en bra match. De hade några halvfarliga chanser i första halvlek men det kändes som vi hade rätt bra kontroll på det. Sen i andra halvlek lossnade det lite. Vi fick mer yta med bollen högre upp i planen och kunde komma till fler chanser och även göra fler mål. Det var skönt att spela av matchen på ett sådant sätt, säger William Borgryd.
Du har fått göra några A-lagsmatcher nu. Vad har du för mål med säsongen?
– Att få fortsätta träna mer med A-laget och delta på fler matcher. Jag vill även utvecklas mer och även visa vad jag redan kan, säger den talangfulle ytterbacken.
Även tremålsskytten Oskar Christiansson var nöjd efteråt.
– De kändes skönt att få måla lite, men viktigaste av allt var att vi tog hem vinsten och är vidare.

Så startade FFF:
Nadeem Omar – Demir Halili, Gabriel Johansson, Tim Stålheden, Umar Bala Muhammed – Lucas Sibelius, Melker Nilsson – Rasmus Fridolf, Sewen Emilov, Oskar Christiansson – Elliot Hintsa