Kristianstad FC
FFF tog en efterlängtad seger borta mot Tölö i afton. Segersiffrorna skrevs till klara 4-0 efter två mål vardera av Stina Wisén och Agnes Juraskovic.

Agnes Juraskovic gav FFF ledningen redan i första minuten och sedan rullade det på. Stina Wisén ökade på till 2-0 i nionde minuten. FFF hade fått en riktig drömstart. I 31:a minuten hittade Stina Wisén rätt igen. Gulvitt gick till halvtidsvila i 3-0-ledning. Tio minuter in i andra halvlek var det Agnes Juraskovics tur att bli tvåmålsskytt. FFF hade full kontroll och vann med 4-0. Det var FFF:s första seger sedan den 6 maj.

– I regn, hagel och åska så gjorde vi en riktigt bra match, framförallt så gjorde vi en väldigt bra första halvlek där vi spelade en riktigt bra fotboll med mycket fart och energi. I andra halvlek så handlade mycket om vädret och det var väldigt svårspelat men vi gjorde en jämn och bra prestation över 90 minuter och skapade mängder av målchanser för att göra fler mål.  Nu laddar vi om inför torsdagens match mot Lilla Träslöv, säger Robin Östlind.

Hur skönt var det att få vinna igen?
– Ruskigt skönt. Har ju nästan glömt hur det känns, haha. Förhoppningsvis har vi ett lag som lyfter i självförtroende efter det här, säger huvudtränaren.