Torslanda IK
Falkenbergs FF bortabesegrade Norrby IF med 5-0 ikväll efter mål av Oliver Hintsa (2), Lucas Sibelius, Wilhelm Ärlig och Melker Larsson. Snacka om att leverera i sista seriematchen innan uppehållet.

FFF fick en smakstart på matchen då Oliver Hintsa skickade in 1-0 redan i femte minuten med ett skott utifrån som smet in bakom Hampus Gustafsson. Passningen stod Linus Borgström för. FFF dominerade kraftigt under den första halvtimmen och hade bud på fler mål. Under slutminuterna kom FFF av sig något och Norrby tilläts skapa en stor chans i 40:e minuten. Då räddades FFF av stolpen. FFF:s halvtidsledning var dock klart rättvis.

I andra halvlek blev det proppen ur. Redan efter fem minuter stod Leonardo Farah Shahin för en utmärkt prestation där han drev bollen längs kortlinjen och sedan serverade Oliver Hintsa öppet mål. FFF var i tvåmålsledning. Åtta minuter senare pricksköt Lucas Sibelius snyggt in 3-0 i bortre hörnet sedan Oliver Hintsa vunnit boll. Med 25 minuter kvar att spela byttes Wilhelm Ärlig in och efter bara fyra minuter på planen sköt han in 4-0 efter en hörnskarv från Adam Eriksson. FFF bytte därefter först in Remo Gotfredsen Grgic och Melker Larsson och sedan Melwin Kocanovic och Elliot Hintsa. En av dessa, nämligen Melker Larsson, nickade in 5-0 på en hörna från ”Wille” i 85:e minuten. Segersiffrorna stannade vid 5-0 denna underbara onsdagskväll i Borås. FFF levererade verkligen offensivt och bakåt höll försvaret och Tim Erlandsson rent hus.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Gabriel Johansson, Tim Stålheden, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Oliver Hintsa, Godwin Aguda, Lucas Sibelius – Leonardo Farah Shahin