Lilla Träslövs FF
FFF slog idag tillbaka BK Astrio med 5-2 efter ett hattrick av Agnes Juraskovic och två mål av Olivia Paulsson.

FFF ledde med 2-0 redan efter tio minuter efter två kvicka mål av Agnes Juraskovic. BK Astrio kom tillbaka och kvitterade tack vare två mål på fyra minuter. Därmed var ställningen 2-2 efter 20 minuters spel. Men sedan tog FFF tag i matchen igen. Innan pausvilan gjorde Olivia Paulsson 3-2 vilket blev psykologiskt viktigt. I 51:a minuten gjorde Agnes Juraskovic sitt tredje mål i matchen och i slutskedet prickade Olivia Paulsson in 5-2, vilket också blev slutresultatet.

– Idag var det bättre igen! Det var precis den här attityden jag ville se idag. Vi rivstartade med två mål innan tio minuter var spelat och fick matchen dit vi ville. Men Astrio hittade tillbaka efter en sämre period från vår sida i första halvlek och lyckades både reducera och kvittera. Vi gjorde 3-2 innan paus och fick med oss rätt energi inför andra halvlek. I andra halvlek kontrollerade vi matchen på ett väldigt behärskat sätt. Vi lät bollen göra jobbet. Astrio orkade inte stå emot och vi kunde göra både 4-2 och 5-2 innan matchen var slut, säger huvudtränare Robin Östlind nöjt.