Norrby IF
Falkenbergs FF besegrade ikväll Getinge IF med 7-0 och är därmed vidare i DM. Oliver Hintsa levererade ett hattrick mot division 4-laget. Melker Larsson slog till två gånger om och Tim Stålheden och Elliot Hintsa bidrog med ett mål vardera.

FFF tog tag i matchen direkt från start. Men det dröjde till 19:e minuten innan FFF fick håll på Getinge IF. Då var det Tim Stålheden som höll sig framme och nätade. I slutet av första halvlek gjorde FFF två snabba mål. Oliver Hintsa satte 2-0 innan Melker Larsson fyllde på med 3-0, vilket var resultatet i halvtid. Under de första 20 minuterna i andra halvlek hittade FFF rätt tre gånger. Oliver Hintsa gjorde två av målen och Melker Larsson ett. Också lillebror Hintsa skulle leta sig in i målprotokollet. I 82:a minuten prickade Elliot Hintsa in 7-0, vilket också blev slutresultatet.

– Det är alltid kul att göra mål. Det var länge sedan man gjorde tre mål i samma match. Det stärker ju självförtroendet ordentligt, säger Oliver Hintsa.
Tremålsskytten är också belåten med lagets insats.
– En bra genomförd match där vi hade bra koll från minut ett, säger yttern.

Så startade FFF:
Jakub Sutowicz – Melker Larsson, Gabriel Johansson, Tim Stålheden, William Borgryd – Edvin Christiansson, Lucas Sibelius – Sewen Emilov, Elliot Hintsa, Rasmus Fridolf – Oliver Hintsa

Foto: Lollo Skagerfält